Voornamelijk mannen kochten Apple Watch bij lancering
Rutger Otto

Toen de Apple Watch net uit was, waren het vooral mannen die de smartwatch kochten. Inmiddels is dat rechtgetrokken en kopen ook veel vrouwen de wearable van Apple.

Apple Watch gekocht door mannen

Dat blijkt uit onderzoek van het analysebureau Slice. In de uitkomsten daarvan staat dat in het begin maar liefst 80 procent van de kopers een man was. Bijna een jaar later is dat gat verder gedicht en is het verschil tussen mannelijke en vrouwelijke kopers nog 60 en 40 procent.

Voor het onderzoek gebruikte Slice de data van online aankopen van Amerikanen. De informatie komt direct van ruim 4,2 miljoen kopers. Zij delen hun internetbonnetjes met Slice nadat ze een aankoop hebben gedaan. Zo krijgt Slice een betrouwbaar inzicht in hoe consumenten hun aankopen doen.

apple watch mannen

Fitbit

Van alle wearables is de Apple Watch echter niet het mees populair. Die eer komt toe aan Fitbit. De meest verkochte Fitbit was de Charge HR. De Apple Watch neemt wel een tweede plek in, boven fitnessbandjes van Garmin, Jawbone en Misfit. Wat betreft Fitbit, daar zijn het voornamelijk vrouwen die er een band van kopen. Van de kopers is zo’n 60 procent vrouw en 40 procent man.

Ook de Apple Watch kan gezondheid monitoren. Zo houdt de wearable bij hoeveel stappen je op een dag zet, hoe vaak je gaat staan en meet hij je hartslag. Ook kun je hem gebruiken om te hardlopen of om er andere sporten mee te doen. Via de Gezondheid- en Activiteit-app van Apple houden dragers bij hoe fit ze zijn.

Apple Watch 2

Hoewel Apple zelf nooit cijfers over de Apple Watch deelt, zou de smartwatch volgens de laatste berichten een stuk minder goed verkopen sinds het laatste kwartaal van 2015. Naar verwachting presenteert Apple dit jaar de opvolger van de Watch, die nog minder afhankelijk is van de iPhone met een mobiele internetverbinding aan boord.

Lees meer over de Apple Watch

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.