In 6 stappen geld terugvragen in de App Store en iTunes
Lars Paymans

Als je veel apps of muziek koopt in de App Store en iTunes, kan het zijn dat je tegen een miskoop aanloopt. In dat geval is het handig om een terugbetaling aan te vragen. We leggen uit hoe je je geld in de App Store terug kunt vragen.

Geld terug in de App Store

Hoewel betaalde apps in de App Store (of liedjes uit iTunes) vaak maar enkele euro’s kosten, zijn ze zonde van je geld als ze niet bevallen. Als een app niet goed werkt of niet aan je verwachtingen voldoet, kun je overwegen om je geld terug te vragen. Dit kan heel makkelijk via deze website. Vervolgens is het zaak om het probleem goed te beschrijven. Vermeld wat het probleem is en dat je graag je geld terug wil.

Let er hierbij wel op dat je een geldige reden invoert en niet slechts een smoes verzint om je geld terug te krijgen. Zodra je het verzoek hebt ingestuurd, duurt het meestal een aantal dagen voordat Apple hierop reageert. We kunnen je niet garanderen dat je je geld terugkrijgt, maar het is natuurlijk wel het proberen waard. Let op: je hebt 14 dagen de tijd om je geld terug te vragen voor apps.

Apple geld terugvragen

Via iTunes je geld terugvragen

Het is ook mogelijk om via iTunes op je Mac of pc geld terug te vragen voor gekochte apps of liedjes. Hiervoor hoef je niet eerst je Apple-toestel met je computer te verbinden. Volg vervolgens de onderstaande zes stappen.

  1. Open iTunes;
  2. Klik linksboven op account en vervolgens op ‘Toon Mijn Account’;
  3. Voer je wachtwoord in om je aan te melden;
  4. Kies in het overzichtsmenu onder het kopje ‘Aankoopgeschiedenis’ voor ‘Alles bekijken’;
  5. Klik op het pijltje voor de betreffende app;
  6. Kies voor ‘Meld een probleem’ en klik vervolgens nogmaals op ‘Meld een probleem’;

→ Check ook ons overzicht met handige iPhone-tips!

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.