Problemen met inloggen bij Dropbox? 4 mogelijke oplossingen
Lars Paymans

Heb je last van inlogproblemen met Dropbox en kun je niet bij de bestanden in de cloud? Probeer dan deze oplossingen als het niet lukt om toegang te krijgen.

Dropbox inloggen werkt niet: dit kun je proberen

1. Tweestapsverificatie zorgt voor problemen

Op Dropbox inloggen is voor veel mensen hard nodig. Ze hebben er hun studieprojecten of werkdocumenten opgeslagen, zodat ze er op verschillende apparaten bij kunnen. Als je tweestapsverificatie hebt aangezet om je Dropbox-account beter te beveiligen, kan dit soms voor problemen zorgen.

Een simpele oplossing hiervoor is Dropbox op een apparaat openen waar je al op ingelogd bent. Dan kun je vervolgens vanaf dat vertrouwde apparaat je account-instellingen tijdelijk wijzigen. Op je iPhone of iPad doe je dit als volgt.

  • Open de Dropbox-app en kies ‘Settings’;
  • Ga naar ‘Link a Computer’ en volg de instructies op het scherm;
  • Scan de qr-code en je wordt automatisch doorgestuurd;
  • Schakel tweestapsverificatie tijdelijk uit via ‘Security’.

Op die manier kun je met een omweg toch inloggen zonder tweestapsverificatie helemaal uit te schakelen. Dit is namelijk één van de beste manieren om je account een stuk beter te beveiligen.

Dropbox inloggen

2. Je Dropbox-wachtwoord is verlopen

Zo nu en dan maakt Dropbox bepaalde wachtwoorden onbruikbaar, omdat ze kwetsbaar zouden zijn voor hackers. Als dit bij jou gebeurt, krijg je een mailtje waarin dit bekend wordt gemaakt. Deze mail kan echter in je spamfolder terechtkomen, waardoor het lijkt alsof je ineens geen toegang meer tot je Dropbox-account hebt.

Als je de volgende keer naar de website van Dropbox gaat en daar inlogt, verschijnt er een nieuw venster. Hier vul je het e-mailadres in dat aan je account gekoppeld is. Vervolgens stuurt Dropbox je een tijdelijk wachtwoord, dat je na het inloggen meteen wijzigt.

3. Verwijder je cookies en cache

dropbox inloggenAls je de webversie van Dropbox gebruikt, kan de dienst tijdens het inloggen soms in problemen komen met de cookies en cache van je browser. In de regel lijken vooral Firefox-gebruikers hier last van te hebben, al kan het ook bij andere browsers meespelen. Je cache legen werkt bij iedere browser anders, maar je komt deze optie bijna altijd bij het Geschiedenis-tabblad tegen.

4. Installeer de Dropbox-app opnieuw

Doet het inlogprobleem zich specifiek bij de iOS-app voor en heb je bovenstaande stappen geprobeerd, dan kan het helpen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Op deze manier begin je met een schone lei en kun je ook weer helemaal opnieuw inloggen. Wil het daarna nog niet lukken om toegang te krijgen tot je Dropbox-account, dan raden we je aan om contact op te nemen met de support-afdeling van Dropbox.

Dropbox

Dropbox

7 (11 reviews)
Gratis via App Store

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.