iPhone defect of andere problemen: contact opnemen met Apple Helpdesk

Guus Timmermans
23 maart 2022, 16:22
3 min leestijd

Is je iPhone of iPad defect? Of heb je problemen met je Apple ID of Apple Music? Dan moet je contact opnemen met Apple Support, de helpdesk van Apple. In dit artikel lees hoe je dat het beste doet.

Lees verder na de advertentie.

Contact opnemen met Apple helpdesk

Apple Helpdesk (of Apple Support) is de naam van de klantenservice van Apple. Wanneer je problemen hebt met je iPhone of andere Apple-producten kun je hier terecht. Ook kwesties met software, firmware en andere diensten van Apple zijn samen met de helpdesk op te lossen.

Apple Support garantie

Natuurlijk heeft iPhoned ook heel veel tips en oplossingen voor problemen met Apple-producten. Staat jouw probleem er niet tussen? Dan is de Apple-helpdesk een prima optie om hulp te zoeken. In dit artikel leggen we uit hoe je deze klantenservice kunt bereiken.

De helpdesk van Apple Support kan je op verschillende manieren helpen: telefonisch, aan de hand van veelgestelde vragen (FAQ) en met Apple communities (voornamelijk Engels).

Apple helpdesk: veelgestelde vragen

Voor problemen die regelmatig voorkomen heeft Apple een pagina met ‘veelgestelde vragen‘. Hier typ je je vraag in het tekstvak en dan krijg je (hopelijk) meteen het antwoord voor je probleem. Vind je geen goede oplossing? Dan heb je nog twee andere opties: de klantenservice of Apple Communities (een soort forum).

Website Apple Support

Neem (telefonisch) contact op met de Apple helpdesk

Krijg je bij de veelgestelde vragen niet het antwoord dat je zocht? Dan moet je contact opnemen met de klantenservice van Apple. Kies voor deze optie wanneer je met iemand van Apple wilt praten.

Op deze pagina vind je ook de telefoonnummers wanneer je de Support van Apple wilt bellen. Deze mensen spreken gewoon Nederlands. Het is ook mogelijk om een mailtje te sturen of met iemand te chatten.

Apple Communities: forum voor Apple-problemen

In de Apple Communities vind je allerlei Apple-enthousiastelingen die de producten en diensten van Apple door en door kennen. Daarnaast zijn hier zelfs wel eens de ontwikkelaars van de producten zelf te vinden.

Apple Support-app

Apple heeft overigens ook een handige app waar je terecht kunt met problemen. De app heet Apple Support en is gratis te downloaden uit de App Store. De app zet al je opties overzichtelijk bij elkaar en je krijgt in de app soms zelfs de prijzen van reparaties al meteen te zien.

Apple Support

Apple

Gratis via App Store

Garantie op iPhone, iPad, Mac en meer

Je krijgt standaard 1 jaar garantie bij de aankoop van een product van Apple. Maar we hebben goed nieuws: in Nederland is het wettelijk verplicht om consumenten minstens 2 jaar garantie te geven. Daarna is het een grijs gebied, want je hebt volgens de wet recht op een deugdelijk product. Je moet dan vaak bewijzen dat het defect niet door jouw toedoen is gebeurd.

iphone verzekeren applecare

De 2 jaar garantie geldt echter niet voor Apple Support. Na een jaar komt de standaardgarantie te vervallen. Tenzij je een abonnement hebt op Apple Care+. Als je deze dienst niet hebt afgesloten kan het dus gebeuren dat je voor de telefonische hulp moet betalen. Let daarom goed op!

Bij grote productiefouten hoor je van Apple vanzelf hoe de garantie in zijn werk gaat. De garantie van een jaar lang Apple helpdesk gaat overigens niet op voor de diensten en software van Apple. Die ondersteuning is vrijwel altijd gratis.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste Apple-nieuws? Houd dan de website in de gaten en download onze gratis iPhoned-app. Ook kun je je inschrijven voor onze nieuwsbrief.

Heeft dit artikel je geholpen?
Reageer

Lezersreacties

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

Het laatste nieuws, tips en meer Apple in je inbox

Menu
Nieuws Tips Reviews Apps Thema's Gidsen