KPN: het complete overzicht

4 vragen over de afschaffing van roamingkosten beantwoord

KPN is de grootste mobiele provider in Nederland en beschikt volgens velen over het beste netwerk. Het bedrijf werd – in huidige vorm althans – opgericht in 1989 in Den Haag, waar ook de thuisbasis is. KPN heeft een hoge dekkingsgraad en kent hierdoor erg stabiel netwerk. Onder KPN vallen daarnaast bekende merken als Hi, Telfort, XS4ALL, Simyo, E-Plus en BASE. Naast mobiele telefonie heeft KPN ook oplossingen voor internet, televisie en ICT.

→ Bekijk ook het overzicht met de beste KPN iPhone aanbiedingen en KPN sim only deals

Lees meer over KPN

KPN netwerk en dekking

kpn logoKPN staat officieel voor Koninklijke PTT Nederland NV, maar het bedrijf werd in 1989 verzelfstandigd. Alle aandelen bleven in handen van de staat, maar de bedrijfsvoering ging KPN zelf doen. KPN Mobile heeft in Nederland ook nog een aantal dochterondernemingen, waaronder Hi (gericht op studenten en jongeren) en Simyo (meer gericht op sim only abonnementen).

Met KPN heb je overal dekking. Niet alleen 3G, maar ook 4G. KPN rolde 4G vanaf februari 2013 in de randstad uit en sinds de zomer van 2014 is het 4G-netwerk voor iedereen beschikbaar. De gemiddelde downloadsnelheid van 4G bij KPN ligt op ongeveer 20 Mb/s, de uploadsnelheid is lager, namelijk rond de 10 Mb/s. Samen met Vodafone heeft KPN het beste netwerk om mobiel te bellen en te internetten in Nederland.

KPN en de iPhone

KPN biedt meestal als een van de eerste providers de nieuwe iPhones aan in Nederland. De provider houdt je zelfs op de hoogte van aankondigingen van Apple, zodat je meteen op de hoogte bent en kunt bestellen. Daarnaast biedt KPN ook de huidige en vorige generatie iPhones aan, die langzaam dalen in prijs. Zeker in combinatie met een 2-jarig abonnement ben je meestal goedkoper uit: afhankelijk van de bundel die je neemt, krijg je het toestel er soms gratis bij.

KPN klantenservice

kpn appKPN heeft haar hoofdkantoor in Den Haag en winkels door het hele land, waar je terecht kunt met vragen. De klantenservice is eveneens te bereiken via het KPN forum, Facebook, Twitter, e-mail en telefoon.

Als klant kun je gebruikmaken van de MijnKPN app om inzicht te krijgen in je verbruik. Niet alleen kun je jouw bel-, sms-, en MB verbruik zien, ook is het mogelijk je laatste twaalf rekeningen te zien en te printen, ontvang je nieuwe acties en kun je bundels aanpassen.

MijnKPN (AppStore Link) MijnKPN
Ontwikkelaar: KPN B.V.
Beoordeling: 4+
Prijs: Free Download

Nieuws

KPN nieuws

Apps

KPN apps

Download onze app

Download onze app