Zoekopdrachten via Telefoonboek tonen Apple’s hoogtepunten
Redactie

Op basis van de zoekopdrachten naar Apple Stores via Telefoonboek.nl blijkt dat er een stijging is op het moment dat Apple nieuwe producten uitbrengt. Op dagen van lancering van nieuwe Apple producten wordt er twee keer zo vaak een zoekopdracht gegeven naar Apple en Apple Store.

6500 maandelijkse zoekopdrachten naar Apple

Elke maand wordt de term Apple Store ongeveer 6500 keer gebruikt op de onderdelen van het netwerk van Telefoonboek. Daartoe behoren onder meer Openingstijden.com en Telefoonboek.nl. Het gaat de bezoekers vooral om de adresgegevens te vinden van resellers of om erachter te komen wat de openingstijden zijn van de Apple Store.

Op jaarbasis werd er in 2012 meer dan zeventigduizend keer gezocht op de term Apple Store. Opvallend is dat de decembermaand een grote stijging in het aantal zoekopdrachten laat zien. De stijging doet zich niet alleen voor de feestdagen voor, maar ook erna. Wellicht doordat consumenten een Apple product als geschenk hebben gekregen en vervolgens op zoek gaan naar leuke accessoires.

200 procent meer zoekopdrachten bij acties of lancering Apple product

Bijna alle uitschieters in zoekopdrachten op Telefoonboek zijn gebaseerd op de lancering van een Apple product of een speciale actie die door de Apple Store wordt aangeboden. Bij de lancering van de iPad 3 op 23 maart 2012 is er een duidelijke piek waar te nemen en dat geldt eveneens voor de lancering van de iPhone 5 op 28 september 2012. Ook de opening van de Apple Store op 3 maart vorig jaar en de Black Friday Sale in datzelfde jaar op 23 november laten duidelijke pieken zien in de statistieken.

Apple-zoekopdrachten-telefoonboek

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.