WeTransfer, een dienst waarmee gebruikers grote bestanden kunnen uitwisselen, gaat de concurrentie met Apple Music en Spotify aan. Hoofd marketing Maarten Kadiks laat aan Bloomberg weten dat het bedrijf volgende week woensdag een eigen muziekstreamingdienst onthult.
Lees verder na de advertentie.
Meer over de WeTransfer muziekdienst
Eerder brachten artiesten als Prince, Disclosure en Big Grams al nummers en video’s uit via WeTransfer en als het aan het bedrijf ligt krijgt de streamingdienst nog meer exclusief materiaal. WeTransfer zou geen plannen hebben om geld te verdienen met de verspreiding van muziek, maar wil wel concurreren met grote streamingdiensten, sociale netwerken en videosites als Vivo. De muziekservice moet WeTransfer onderscheiden van concurrenten zoals Dropbox en helpen met het veroveren van de Amerikaanse markt.
Artiesten kunnen op hun beurt adverteren op de achtergrond van WeTransfer, die om de 45 seconden verandert. Het bedrijf heeft hiervoor al artiesten als Justin Bieber, Pharrell en Madonna benaderd. Volgens Kadiks is het muziekplatform van WeTransfer ideaal om muziekvideo’s, remixes en onvolledige nummers uit te brengen. “De service kan een van de populairste alternatieve distributiekanalen voor muziek worden. Artiesten waarmee wij hebben gesproken, begrijpen de waarde van het in contact komen met ons publiek”, aldus Kadiks.
Afgelopen februari haalde WeTransfer 25 miljoen dollar aan investeringen op. De totale waarde van het bedrijf wordt geschat op 100 miljoen dollar.