‘Met slimmere lenzen gaat Snapchat de concurrentie aan met Instagram’
Erwin Vogelaar

Snapchat gaat de Wereldlenzen slimmer maken. Er worden nu namelijk lenzen getest die gebruik maken van de objecten in de omgeving. Zo kun je naast je gezicht ook de wereld opvrolijken.

Wereldlenzen slimmer

Snap zou druk bezig zijn om de Wereldlenzen in Snapchat beter te maken. Deze lenzen zijn afgelopen november geïntroduceerd, om zo naast je hoofd ook je omgeving op te vrolijken met augmented reality. Je kunt hier lezen hoe je deze lenzen gebruikt. Snapchat is volgens The Information nu bezig met de volgende stap, om net als je hoofd ook objecten in je omgeving te herkennen en te gebruiken.

wereldlenzen slimmer

Dit betekent dat virtuele objecten interactie kunnen hebben met de omgeving. Denk bijvoorbeeld aan de takken van bomen, deuren, huisdieren enzovoort. Het is nog maar de vraag hoeveel objecten de app zal herkennen en hoe nauwkeurig dit gaat zijn. Hoofden zijn bij het maken van selfies makkelijk te herkennen. De ingewikkelde wereld aan de andere kant van onze smartphones is een ander verhaal. De huidige Wereldlenzen plaatsen gewoonweg een laag over de wereld heen.

Het kan helaas nog wel even duren tot we zelf met deze slimme lenzen aan de slag kunnen. De functie wordt op dit moment namelijk nog getest in de interne versie van de app bij Snap. Volgens The Information zal de functie ook niet binnenkort uitgerold worden. Toch is het al leuk om over de mogelijkheden na te denken. Uiteraard denkt Snap zelf voornamelijk aan de adverteerders, zodat gebruikers straks iets van een merk virtueel in de boom kunnen hangen of op hun kat kunnen plakken.

De lenzen zijn iets waar Snapchat zich mee kan onderscheiden. Dat is nodig met de stevige concurrentie van Instagram en Facebook. Dus door deze functie uit te breiden, staan de app en het bedrijf Snap sterker.

Lees het laatste nieuws over Snapchat

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.