Update: P-2000 word sneller.
Redactie

De applicatie P-2000 waarmee je actuele uitrukkingen kan opvragen van politie, ambulance en brandweer heeft een update gekregen. In iTunes zijn er veel slechte recensies over deze applicatie. De applicatie zou niet genoeg gegevens laden en ook de beperkte regio’s waren een onderwerp van klagen. Het grootste probleem was nog wel de snelheid waarmee de applicatie laad. Althans, dat was in versie 1.

In versie 2 zouden de bugs verholpen moeten worden. De omschrijving geeft het volgende:

  • Extreme snelheidsverbetering
  • Mogelijkheid tot het kiezen van maximaal 5 regio’s
  • Mogelijkheid tot het invoeren van maximaal 5 triggerteksten
  • Mogelijkheid tot het invoeren van maximaal 5 capcodes
  • Er wordt in de applicatie aangegeven welke meldingen nieuw zijn
  • Er wordt in de applicatie weergeven waar meldingen nieuw zijn (Bij Ambulance, Brandweer en/of Politie)
  • Er wordt in de applicatie bij de melding weergegeven als deze persoonlijk is (d.w.z. als de melding voldoet aan uw persoonlijk ingestelde instellingen)

Zoals je ziet is er maar één bug verholpen maar dat is wel direct de bug waar het meest over geklaagd werd. De andere bugs steken volgens de ontwikkelaar anders in elkaar. Het niet laden van de gegevens ligt volgens de ontwikkelaar aan hetgeen dat de politie, ambulance of brandweer in sommige regio’s geen gebruik maakt van het P-2000 netwerk en dat de applicatie die ook niet op kan vragen.

De ontwikkelaar heeft in de omschrijving van de app gezegd dat hij graag zou zien dat de slechte recensies beter gemaakt werden als deze update ook daadwerkelijk beter voor gebruikers is geworden.

Een van de vele reacties die veranderd zijn, omdat de app volgens deze gebruiker beter is geworden inclusief een tip voor de ontwikkelaar.

App na update is snel en veel meer mogelijkheden…ik wil alleen nog in 1 oogopslag kunnen zien in welke plaats de melding is, dat zal dan 5 sterren worden bij de volgende update.

De applicatie is dus door vele gebruikers beter bevonden. Toch staan er nog een aantal recensies die de applicatie afkeuren. Ook op versie 2. Ik denk dat dit nog zeker vervolgd gaat worden wegens de vele verschillende recensies. Wat vind jij? Is de P-2000 app beter geworden ten opzichte van versie 1?

iTunes: klik

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • John van der Heiden

    Helaas is er ook na de update van versie 2 nog steeds veel dat verbeterd moet worden. De app werkt nog steeds niet naar behoren, eerder ver onder de maat, en dat voor de hoofdprijs van 3,00 euro!

    Helaas is er ook in deze versie 2 geen optie bijgekomen om een tijd in te stellen zodat de meldingen van zelf ververst worden. Een beetje 1998 dat dit nog steeds handmatig moet gebeuren. (Ontwikkelaars DOE hier wat mee!) Iedere simpele website heeft deze optie al lang.

    De database kunnen ze net zo goed opnieuw opbouwen, deze is echt kansloos. Of er komen totaal geen nieuwe meldingen meer binnen of je krijgt 3,3,4,5 keer de zelfde melding. Ook de push optie zal onderhanden genomen moeten worden, deze werkt voor geen meter. Er word meer niet dan wel een push verstuurd.

    De aanduiding van persoonlijke en nieuwe melding lijkt wel een kermis, haal dit uit de app ontwikkelaars!! Deze afbeeldingen vallen soms zelfs over de tekst heen waardoor deze niet meer te lezen is. Verander dit dan in een groen stipje voor een nieuwe melding en een blauw stipje voor een persoonlijke melding als dit toch moet.

    De extra opties die er bij gekomen zijn zijn netjes, hier is goed over nagedacht. Echter gaat het er nu nog niet om klanten snel nieuwe opties te geven omdat zij dit willen maar om voor een app te zorgen die werkt zoals dit zou horen. Ik hoop dat de ontwikkelaars deze punten tot zich nemen en er in een volgende update (hoop als nog dat deze snel komt) er wat mee gaan doen.

    De app is nog steeds erg traag voor een P2000 monitor app. Zelfs via WiFi duurt het met regelmaat 5 a 6 seconden voor de nieuwe meldingen te zien zijn. We hebben het hier over simpele tekst uit een database lezen, dit hoeft echt niet zo traag te zijn en kan veel en veel sneller. Op gebied van snelheid is dit de meest trage P2000 monitor app die ik ooit heb gezien, zelfs na de update naar versie 2.

    Doe er wat mee en werk aan de app. Klanten zijn als nog tevreden te maken maar wacht hier niet te lang mee. Mensen betalen de hoofdprijs voor deze app en verwachten er dus ook wat van. De prijs voor deze app in deze staat had niet meer dan 0,79 cent tot 1,00 euro mogen zijn.

    Grafisch ziet de app er meer dan goed uit, hier wel een dikke pluim voor de ontwikkelaars. Nu de 100% werking op korte termijn nog op orde krijgen.

    Ik weet dat ik erg kritisch ben, maar vind dat dit ook mag voor de app waar je 3,00 euro voor betaald, hier mag zeker wel wat van verwacht worden. Zelf heb ik me vanaf het begin bezig gehouden met P2000, vandaar dat ik ook weet dat dit allemaal echt niet hoeft. Deze app is te vroeg op de markt gebracht en had eerst verder ontwikkeld moeten worden met behulp van beta testers in plaats van dit nu te doen via klachten van klanten.

  • P-2000 ontwikkelaar

    Beste John van der Heiden,

    Als een van de ontwikkelaars van applicatie wil ik even reageren:

    Je bent inderdaad erg kritisch. Op een aantal punten heb je inderdaad gelijk, maar er zijn een aantal punten waarin u een onjuiste gedachte heeft. Wel kan ik zeggen dat wij het niet als negatief ervaren als er kritiek komt in deze vorm, wij kunnen dit zeker begrijpen en waarderen en doen er dan ook alles aan op iedere puntje van kritiek op te pakken in het vervolg van de applicatie.

    Allereerst zal ik reageren op de punten waarin u gelijk heeft:
    – Automatische refresh is inderdaad een toevoeging die wenselijk kan zijn voor veel gebruikers en zullen we ook opnemen in een volgende update. Wel vind ik dat u hier geen vergelijking kunt maken met een simpele website, omdat webontwikkeling absoluut niet te vergelijken valt met de ontwikkeling van iPhone software.
    – Het is inderdaad zo dat een aantal meldingen meer dan eens voorkomen. Wij kunnen ons zo voorstellen dat dit irritant wordt gevonden. Dit heeft echter te maken dat een aantal meldingen ook vaker worden verstuurd naar het P-2000 netwerk (hier is vaak het geval dat het om meerdere blusgroepen gaat). Wij zijn dan ook bezig met het herschrijven van de code die de applicatie moet aansturen, zodat deze “dubbele” berichten eruit gefilterd worden.
    – De aanduiding van “Persoonlijk” en “Nieuw” hangt sterk af van persoonlijke smaak. De meeste mensen zijn hier blij mee. Wel kunnen wij bedenken dat het een goede toevoeging is als mensen kunnen instellen als zij deze indicaties wel of niet willen tonen.

    Ook wil ik reageren op de punten waar wij het niet mee eens zijn of waar u verkeerde opvattingen over heeft:
    – U beweert dat er geen nieuwe meldingen binnen komen. Hierin kunnen wij u in enige mate gelijk geven. Een aantal dagen geleden zijn er inderdaad geen meldingen meer binnen gekomen, maar wij hebben problemen gehad met het P-2000 netwerk waardoor we gewoonweg geen nieuwe meldingen konden ontvangen. Ook een aantal P-2000 websites hebben dit probleem ondervonden. Hierin stonden wij helaas machteloos. Sinds een aantal dagen zijn deze problemen opgelost en komen de meldingen weer prima binnen bij ons en bij de applicatie.
    – Ook beschrijft u dat push niet functioneert. Push werkt over het algemeen naar behoren. Het belangrijkste hierbij is dat de zaken juist zijn ingesteld. Als u hier problemen mee ondervindt adviseer ik u om contact met ons op te nemen via iphone.noticed.nl of iphone.mysoft.nl, zodat we hier samen naar kunnen kijken.
    – Hoezo kunnen wij de database beter opnieuw opbouwen? U heeft totaal geen inzicht in onze database en kunt hier ook geen oordeel over vellen.
    – Over het algemeen beschrijf u ook dat wij ons vrijwel alleen bezig hebben gehouden met nieuwe opties, dit is echter niet waar. Ook verschillende zaken zijn geoptimaliseerd, maar deze zijn gewoonweg minder merkbaar omdat deze achter de schermen plaatsvinden.
    – Als laatste wil ik opmerken dat u te licht denkt over het ophalen van de data. Ja tekst uit een database halen moet snel gaan, maar het duurt gewoonweg een tijdje om dit naar een iphone te sturen. Wel zien wij nog ruimte om hier een en ander te optimaliseren.

    Ok voor 3,00 euro mag er iets meer verwacht worden dan de gemiddelde applicatie op de iPhone, maar vergeet niet dat dit bedrag eenmalig is. Toekomstige updates zijn gratis! Vergeet ook niet dat binnen deze 3,00 ook een Push-Bericht service valt die ten alle tijden online moet zijn.

    Ik hoop dat u begrip heeft voor bovenstaand verhaal, net zoals dat wij begrip hebben voor uw kritiek. Wij doen ons uiterste best om de applicatie naar ieders tevredenheid te brengen.

    Ik hoop in ieder geval wel dat u momenteel al nut heeft van de applicatie, wij zullen er alles aan doen dit nog meer waarde te geven.

  • John van der Heiden

    Allereerst zal ik reageren op de punten waarin u gelijk heeft:
    – Automatische refresh is inderdaad een toevoeging die wenselijk kan zijn voor veel gebruikers en zullen we ook opnemen in een volgende update. Wel vind ik dat u hier geen vergelijking kunt maken met een simpele website, omdat webontwikkeling absoluut niet te vergelijken valt met de ontwikkeling van iPhone software.

    Deels ben ik het met u eens, deels toch ook niet. Om een andere vergelijking te maken:
    Laten we het voor het gemak bij iPhone software houden en inderdaad niet bij simpele website’s om misverstanden te voorkomen. Als we bijvoorbeeld de gemiddelde Twitter applicatie nemen dan is te zien dat het verversen (zoeken naar nieuwe update’s) bij veel van deze applicaties is in te stellen. Ik vind dat we dit bij deze applicatie ook wel hadden mogen verwachten. Ik ben blij te horen dat jullie hier naar willen kijken en dit misschien ook willen toevoegen, alleen dit al zou voor mij een dikke ster (waardering) extra zijn.

    – Het is inderdaad zo dat een aantal meldingen meer dan eens voorkomen. Wij kunnen ons zo voorstellen dat dit irritant wordt gevonden. Dit heeft echter te maken dat een aantal meldingen ook vaker worden verstuurd naar het P-2000 netwerk (hier is vaak het geval dat het om meerdere blusgroepen gaat). Wij zijn dan ook bezig met het herschrijven van de code die de applicatie moet aansturen, zodat deze “dubbele” berichten eruit gefilterd worden.

    Ik heb inderdaad gezien dat jullie met verschillende capcodes en monitor codes werken, hier ligt waarschijnlijk dan ook het probleem. U geeft aan dat jullie hier mee bezig zijn, klasse wat mij betreft!

    – De aanduiding van “Persoonlijk” en “Nieuw” hangt sterk af van persoonlijke smaak. De meeste mensen zijn hier blij mee. Wel kunnen wij bedenken dat het een goede toevoeging is als mensen kunnen instellen als zij deze indicaties wel of niet willen tonen.

    Ik kan u een aantal screenshots toesturen waar op te zien is dat deze aanduiding in veel gevallen de tekst van de meldingen overlapt. Ik kan me daarom ook moeilijk voorstellen dat mensen dit niet graag anders zouden zien. Dat men blij is met de weergaven zelf kan ik me wel voorstellen, maar een kleine aanpassing in de vorm van een andere weergaven zou niet verkeerd zijn. Denk aan een andere manier, ronde puntjes, sterretjes, blokjes, enz., enz. in de kleuren blauw rood. De balkjes vallen over de tekst heen en dat is lastig bij het af lezen van de melding. Persoonlijk vind ik de balkjes te veel aanwezig en zou dit graag wat verfeind terug zien in een andere vorm. Maar goed, dat is natuurlijk een persoonlijke mening van mijn kant.

    – U beweert dat er geen nieuwe meldingen binnen komen. Hierin kunnen wij u in enige mate gelijk geven. Een aantal dagen geleden zijn er inderdaad geen meldingen meer binnen gekomen, maar wij hebben problemen gehad met het P-2000 netwerk waardoor we gewoonweg geen nieuwe meldingen konden ontvangen. Ook een aantal P-2000 websites hebben dit probleem ondervonden. Hierin stonden wij helaas machteloos. Sinds een aantal dagen zijn deze problemen opgelost en komen de meldingen weer prima binnen bij ons en bij de applicatie.

    Dit is duidelijk, zo iets kan gebeuren. Het is lastig dat mensen niet weten wat er aan de hand is. Ik heb zelf mijn eigen P2000 monitor hier ook draaien en deze ontving wel gewoon de meldingen. Ook de P2000 monitors via internet die ik met regelmaat volg kregen gewoon de meldingen binnen, vandaar dat ik, aangezien ik nergens informatie kon vinden over het probleem, er vanuit ging dat dit probleem bij jullie lag of bij de applicatie zelf.

    – Ook beschrijft u dat push niet functioneert. Push werkt over het algemeen naar behoren. Het belangrijkste hierbij is dat de zaken juist zijn ingesteld. Als u hier problemen mee ondervindt adviseer ik u om contact met ons op te nemen via iphone.noticed.nl of iphone.mysoft.nl, zodat we hier samen naar kunnen kijken.

    De push is bij mij prima ingesteld, daar ligt het probleem niet volgens mij. Push hapert nog te veel naar mijn ervaring. Als ik bijvoorbeeld ”prio” of ”a1” instel en ik krijg de ene keer bij een ”prio” of ”a1” wel een push en de andere 4 a 5 meldingen weer niet werkt push in mijn ogen niet naar behoren. Deze ervaring had ik bij versie 1 maar helaas ook nu bij versie 2 nog.

    – Over het algemeen beschrijf u ook dat wij ons vrijwel alleen bezig hebben gehouden met nieuwe opties, dit is echter niet waar. Ook verschillende zaken zijn geoptimaliseerd, maar deze zijn gewoonweg minder merkbaar omdat deze achter de schermen plaatsvinden.

    Ik schijf dit helaas niet alleen. Op veel website’s is dit ook terug te lezen. In mijn ogen zouden eerst de huidige problemen opgelost moeten worden voor men bezig gaat met extra opties in een applicatie. Maar goed, dit is mijn mening, u hoeft deze niet te delen.

    – Als laatste wil ik opmerken dat u te licht denkt over het ophalen van de data. Ja tekst uit een database halen moet snel gaan, maar het duurt gewoonweg een tijdje om dit naar een iphone te sturen. Wel zien wij nog ruimte om hier een en ander te optimaliseren.

    Toch zijn er verschillende andere applicaties die ook met een database werken, deze kunnen hun gegevens wel verwerken / naar de iPhone sturen binnen een aantal seconden. Ik denk dan ook dat ik hier niet te licht over denk maar, zoals u zelf al aangeeft, er nog verbeteringen mogelijk zijn die dit ”probleem” kunnen oplossen.

    Ok voor 3,00 euro mag er iets meer verwacht worden dan de gemiddelde applicatie op de iPhone, maar vergeet niet dat dit bedrag eenmalig is. Toekomstige updates zijn gratis! Vergeet ook niet dat binnen deze 3,00 ook een Push-Bericht service valt die ten alle tijden online moet zijn.

    Ik probeerde hier mee aan te geven dat je van een applicatie van 3,00 euro mag verwachten dat deze tot op zekere hoogte naar behoren mag werken en doet wat hij moet doen, in dit geval was dit niet het geval. Er zaten nog erg veel bugs in. Een introductie prijs van de helft had daarom ook zeker op zijn plaats geweest gezien het aantal bugs. Wel maak ik op uit uw tekst dat jullie op korte termijn met een nieuwe update zullen komen? Ik kijk hier naar uit gezien het geen dat u hier schrijft. Als de punten die u hier ook aangeeft aangepakt zullen worden in een volgende update dan is de kans zeer aanwezig dat de negatieven reacties in de app store en op de website’s zeer snel zullen afnemen.

    Ik hoop dat u begrip heeft voor bovenstaand verhaal, net zoals dat wij begrip hebben voor uw kritiek. Wij doen ons uiterste best om de applicatie naar ieders tevredenheid te brengen.

    Begrip heb ik er zeker voor, het is alleen erg jammer dat een applicatie op deze manier moet starten. Ook heb ik er alle waardering voor dat jullie zo snel inspringen op de wensen en punten van de klant, hier zou menig ontwikkelaar nog wat van kunnen leren. Zoals ik hier boven al schreef, ik kijk uit naar de aankomende update en hoop dat de ”problemen” die er nu nog zijn opgelost zullen zijn. Er is door menig iPhone gebruiker lang uitgekeken naar een P2000 applicatie dus ik juich het alleen maar toe.

  • Jeemig

    Ik heb maar 3 trefwoorden (dorpen) ingevuld maar krijg meldingen uit de hele provincie

  • Jeemig zegt:
    Ik heb maar 3 trefwoorden (dorpen) ingevuld maar krijg meldingen uit de hele provincie

    Dan wil ik je vragen om met ons contact op te nemen via iphone.mysoft.nl of iphone.noticed.nl

    Wij bieden een gratis support aan en zo kunnen wij nagaan wat er fout gaat zodat wij het probleem z.s.m. voor u op kunnen lossen.

    Hopelijk horen wij dus nog van u.

  • Steven Baans

    P2000 wordt sneller

  • John

    Ik heb deze aplicatie gekocht, valt me tegen dat ik niet zoals in een tekstbericht de melding op mijn scherm kan lezen. Ik krijg nu te lezen er zijn meerdere berichten voor u en dan moet de hele applicatie starten om te kunnen lezen. Welke instelling ik ook gebruik, dit blijft. Ik snap het verhaal dat meerdere berichten worden uitgestuurd naar het P2000 netwerk, maar vind dit een minpunt. Voordat je deze app koopt wordt de indruk gewekt dat het direct op het scherm zichtbaar is.
    Ondanks dat ik lees dat updates dan gratis zijn is 2,99 knap betaald. In dit geval heb ik meer plezier aan de mobiele p2000 website omdat mijn browser sneller is opgestart dan de applicatie bij een bericht.

  • Jasper

    Deze app werkt niet meer of nauwelijks! Sinds de update óf aanschaf van iO6 steeds een run-error. Het loopt vast en sluit zich automatisch. Bij het lezen van de recensies blijkt iedereen hetzelfde probleem te ervaren. Een talrijk aantal mensen stelt zichzelf dezelfde vraag: komt er een update met bugfixx!? Maar het bedrijf zwijgt in elke toonaarde. De site van de sotware-ontwikkelaar bestaat niet meer. Dus het doek lijkt te zijn gevallen.

    Mysoft.nl: graag communicatie! Wat is er aan de hand? Wat kunnen we verwachten?

  • Johan P

    Heb de app sinds 2 dagen en ik moet zeggen , help!!!!! Of het is heel stil bij 112 of de app werkt niet .. Nou stil is her zeker niet, want op de pc komt genoeg binnen!!
    De app werkt gewoon niet bij mij. Hoop op ondersteuning van u .

  • Johan

    Na update naar IOS 7.02 krijg ik geen berichten meer… Wanneer komt hiervoor een update?