Twee weken nadat Twitter de nieuwe optie Moments voor Amerikaanse gebruikers heeft uitgerold, heeft het netwerk besloten om ook advertenties te gaan tonen.
Lees verder na de advertentie.
Twitter test reclame Moments
Voorlopig gaat het om een test van ‘promotionele Moments’, zo schrijft Twitter op zijn blog. Dit weekend gaat de eerste Promoted Moment live op de dienst. Deze promotie draait om de film Creed. Producenten van deze boksfilm krijgen dan een plekje op de Moments-pagina waarin ze een reeks tweets achter elkaar kunnen plaatsen die om de film draaien.
De gesponsorde momenten hebben hetzelfde uiterlijk en dezelfde mogelijkheden als gewone momenten, schrijft Twitter. “Alleen worden deze Moments nu niet door curatoren live gezet, maar door de merken die een plek binnen Moments aankopen.”
Wat is Twitter Moments?
Twitter Moments is nog niet beschikbaar in Nederland, maar de functie wordt langzaam wereldwijd uitgerold. Met Moments kunnen gebruikers de belangrijkste gebeurtenissen op Twitter nalezen, die ze misten terwijl ze offline waren. Deze momenten zijn voor iedereen hetzelfde, want ze worden samengesteld door curatoren van Twitter. Gebruikers kunnen Moments volgen, nieuwe tweets die toegevoegd worden, komen dan direct in de tijdlijn. Op die manier blijft je op de hoogte van bijvoorbeeld tv-programma’s, wedstrijden of evementen.
Voor Moments heeft Twitter al samenwerkingen gesloten met bedrijven als BuzzFeed, The New York Times en Vogue. Zij kunnen eigen kanalen samenstellen met tweets. Nu kunnen adverteerders dat dus ook doen. Gesponsorde Moments blijven vervolgens 24 uur online staan. Hoewel ze lijken op andere momenten, worden ze volgens Twitter wel duidelijk gemarkeerd als reclame.
Snel op de hoogte
De Moments zijn er voor doorsnee gebruikers. Breng je veel tijd op Twitter door, dan krijg je de belangrijkste nieuwtjes waarschijnlijk wel mee. Maar voor anderen, die de app slechts een paar keer per dag openen, is het een handige manier om snel op de hoogte te zijn. Op deze manier hoopt Twitter ook de mensen die zijn afgehaakt weer terug te trekken naar de dienst, want de laatste tijd lukt het Twitter maar niet om een groei te bewerkstelligen.
Lees meer over Twitter
- Vergeet Mastodon: Damus is hét Twitter-alternatief (2-2)
- Twitter via Tweetbot en Twitterrific werkt niet? Je bent niet alleen (16-1)
- Gaat Elon Musk daadwerkelijk opstappen bij Twitter na zijn poll? (20-12-2022)
- Instagram introduceert nieuw Twitter-alternatief: Notes (14-12-2022)
- Twitter Blue-abonnement duurder op iPhone (en zo omzeil je het) (12-12-2022)