Twitter laat bedrijven nu stickers voor op je foto’s maken
Erwin Vogelaar

Niets maakt je foto’s leuker dan een sticker van een bedrijf. Dat hoopt Twitter in ieder geval, want merken kunnen vanaf nu hun eigen creaties maken.

Twitter reclamestickers

Nog niet zo lang geleden heeft Twitter stickers voor foto’s geïntroduceerd. Het idee is dat je een afbeelding op deze manier een beetje kunt opfleuren. Zet een geinige zonnebril bij iemand op z’n hoofd, voeg een zonnetje toe enzovoort. Blijkbaar wordt deze functie goed gebruikt, want Twitter gaat nu bedrijven de mogelijkheid geven om stickers te maken, om hun producten te promoten. De eerste Sticker-campagne is van Pepsi.

Twitter reclamestickers

Voor deze functie heeft Twitter ongetwijfeld gekeken naar het succes van de maskers op Snapchat. Bedrijven kunnen maskers aanbieden die vervolgens vaak gedeeld worden in foto’s op social media of in de snaps zelf. Snapchat verdient hier een hoop geld mee, dus logisch dat ook andere sociale netwerken nadenken over hoe ze dit model zelf kunnen toepassen. Twitter is nu dus de volgende met een serie van 50 Pepsi-stickers om op je foto te zetten en te publiceren. We zien de stickers nog niet terug als we een foto toevoegen, maar waarschijnlijk gaat het in dit geval om een campagne van Pepsi in de Verenigde Staten. Of dergelijke stickers qua succes in de buurt kunnen komen van Snapchat-maskers is echter nog maar de vraag.

Het is overigens niet de eerste keer dat Pepsi een promo-actie op Twitter heeft, want eerder zijn er al speciale Pepsi-emoji aangeboden op het sociale netwerk. Twitter heeft niets gezegd over hoeveel geld bedrijven neerleggen voor deze stickers, maar de functie staat open voor alle merken. De stickers zijn de zoveelste manier waarop het visuele steeds belangrijker wordt voor Twitter ten koste van tekst. In plaats van een gevatte zin in 140 tekens, draait het netwerk inmiddels meer om foto’s, video’s en nu dus ook stickers.

Lees het laatste nieuws over Twitter

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.