T-Mobile laat klanten maandelijks hun gebruik aanpassen
Rutger Otto

T-Mobile gaat ‘meer transparantie en keuzevrijheid’ bieden met hun abonnementsbundels. Klanten kunnen zelf afstemmen hoeveel belminuten en MB’s ze maandelijks in hun abonnement willen.

T-Mobile Stel Bij

t-mobile mb-aanvuller kleinAanbieder T-Mobile vindt het naar eigen zeggen ‘tijd voor verandering’. Daarom introduceert het bedrijf de nieuwe bundel Stel Bij. Hiermee kunnen klanten zelf bepalen wat hun belbundel en internetbundel moet zijn. Dit is vervolgens maandelijks bij te stellen. Daarbij maakt het niet uit of je meer of minder verbruikt; je kan de bundel zelfs een maandje helemaal uitzetten. Afhankelijk van of je de bundel verhoogt of verlaagt, past de prijs zich daarop aan. Op die manier moet je als consument beter kunnen bepalen wat je nodig hebt.

Geen gratis toestellen meer

Daarnaast stapt T-Mobile af van ‘gratis’ toestellen bij een abonnement. Veel providers adverteren nog steeds met een gratis toestel als een abonnement wordt afgesloten, maar de prijs van die telefoon wordt gewoon in je maandelijkse prijs verrekend. In de nieuwe aanpak van T-Mobile kunnen klanten zelf kiezen of ze het toestel van tevoren in één keer betalen, of ze dat maandelijks doen of dat ze van te voren een bedrag betalen en de rest maandelijks laten afschrijven.

Hierdoor moet meer openheid komen in wat je eigenlijk kwijt bent aan abonnementskosten en telefoonkosten. De Hoge Raad stelde dat overigens in juni van dit jaar verplicht, T-Mobile voert dat nu dus door. De nieuwe bundels van T-Mobile komen ‘begin 2015’ beschikbaar.

Lees meer over T-Mobile

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.