T-Mobile: ‘Netwerkproblemen zijn voorbij’
Redactie

T-Mobile heeft verschillende gebruikers een sms gestuurd met de melding dat de netwerkproblemen grotendeels verholpen zijn. De afgelopen maanden had de provider grote problemen om iedereen van een netwerkverbinding te voorzien. Het gevolg was dat velen niet meer konden bellen of internetten. Dit leidde tot duizenden klachten, en zelfs een compensatieregeling van T-Mobile.

Filevorming

Door de grote hoeveelheid gebruikers ontstond er regelmatige filevorming bij T-Mobile. Op het moment dat je op een druk punt wilde internetten of bellen, werd je in een soort rij geplaatst. Hierdoor werd het bellen en internetten geblokkeerd totdat je aan de beurt was. Dit probleem is vanaf nu verleden tijd als we T-Mobile mogen geloven.

Werk in uitvoering

T-Mobile is de laatste tijd druk bezig met het uitbreiden van het 3G-netwerk. Het bedrijf is van plan om in Nederland het aantal zendmasten te verdubbelen. Dit is hard nodig, want het bedrijf heeft honderdduizenden klanten met smartphones. Deze klanten internetten zich elke dag suf, en dus is er een zeer groot en sterk netwerk nodig om al deze klanten van hun behoeftes te kunnen voorzien.

Bron: Webwereld

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • Het netwerk functioneert weer zoals ”in de periode van voor half mei” dit jaar. Nou, dan vraag ik mij af wat er eigenlijk echt verbeterd is, want voor half mei was de 3G-ontvangst in vele delen van Nederland ook uiterst pover om het maar eens vriendelijk te zeggen…

  • Frank

    Ik heb gisteren ook de sms van t-mobile ontvangen dat alles weer functioneert, helaas nog steeds geen 3g netwerk.
    Vandaag t-mobile gebeld: “problemen zijn zo goed als opgelost, alleen uw postcode 7312 moet nog enkele weken rekening houden met storingen”.
    Zelfs het klachtenformulier op hun site wordt niet meer in behandeling genomen, terwijl er wel problemen zijn volgens de medewerker van tmobile.
    In de winkels gaat de verkoop van abonnementen gewoon door, terwijl tmobile zijn afspraken niet waar kan maken.

    Raar, maar Waar

  • Same here! Ik heb eigenlijk al sinds vorig jaar problemen met het netwerk, veel uitval van 3G, gesprekken die afgekapt worden, 5x moeten bellen voordat ‘ie overgaat. Bij gebeld worden ‘vol’ bereik hebben en toch krijgen mijn bellers de voicemail. Aantal maal aangegeven bij Tmobile en eigenlijk werden alle acties telkens bij mij gelegd: tijdstippen verzamelen, dan postcodes verzamelen (vrij lastig als je in de trein/auto zit). Uiteindelijk een nieuwe simkaart gekregen (betaald) en nog het probleem gehouden. Ook een kruistest gedaan met een andere Iphone, hetzelfde probleem.
    Dan geven ze uiteindelijk toe dat er netwerkproblemen zijn en is het ineens binnen 3 weken opgelost? Nog steeds vallen de gesprekken weg, werkt het internet vaak niet, valt de 3G dekking weg en betaal ik elke maand netjes m’n rekening.

    Ik ben het, op een zeer kalme en volwassen manier ;), zo zat, dat ik eigenlijk van m’n contract af wil, gratis een iphone4g en jaar gratis abonnement van Vodafone incl. databundel… (Dromen mag, toch?!)

    Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met je Iphone 3Gs en dekking van Tmobile. Heb je geen problemen, of alleen met data? Of ook met telefoontjes?

  • Zodra ik in 079 Noord op mijn iPhone ga bellen (call toets) verdwijnt het 3G symbool (als het er überhaupt is) om plaats te maken voor het bolletje (dat betekent wel data, maar dan niet via 3G). Zodra ik de browser start precies hetzelfde euvel.

  • Arjens

    Nou totaal geen verbetering.. weer geen netwerk. Ik vraag mij af, waarvoor ik betaal? Wel veel geld per maand, om alleen maar een t-mobile kaartje in mijn telefoon te hebben, wat kan ik zeggen.
    Ja de boel op te zeggen en weg te flikkeren..
    Wat een troep die tmobile..