Snapchat is nog steeds op zoek naar een goede manier om geld te verdienen. Om dit doel te bereiken kunnen Snapchat reclames binnenkort afgestemd worden op jouw gedrag.
Lees verder na de advertentie.
‘Snapchat reclames gebaseerd op jouw gedrag’
Het gerucht over de Snapchat reclames is afkomstig van Business Insider, dat op basis van anonieme bronnen beweert dat deze nieuwe vorm van reclames al in het derde kwartaal van 2016 uitgerold worden. Tot nu toe konden reclames alleen toegespitst worden op het geslacht, leeftijd, de provider en locatie van de gebruiker. Dit wordt binnenkort uitgebreid met meer informatie over de manier waarop iemand Snapchat gebruikt.
Snapchat analyseert alleen de manier waarop je Snapchat gebruikt, en zal je niet in de gaten gaan houden als je een andere app op je iPhone gebruikt, zoals een webbrowser. Meer mogelijkheden om gebruikers te volgen is iets waar adverteerders al lang om vragen. Als een gebruiker bijvoorbeeld een NBA-account volgt en veel video’s kijkt op het Discoverkanaal van ESPN, kunnen adverteerders hem dingen voorschotelen die te maken hebben met sport en basketbal.
Lees ook: ‘Apple werkt aan eigen Snapchat-concurrent’
Sinds 2014 verkoopt Snapchat advertenties, en sinds die tijd zijn er veel veranderingen doorgemaakt. Zo waren sommige filters tijdelijk betaald, maar stapte de app al snel weer van dit idee af. Een eerder gerucht laat zien dat Snapchat ook onderzoekt om gesponsorde filters uit te breiden, zodat je door het maken van een foto korting kunt krijgen bij bepaalde winkelketens.
Lees het laatste nieuws over Snapchat
- Snapchat introduceert irritante chatbot – zo verwijder je hem (19-4)
- Snapchat streak kwijt? Zo krijg je jouw Snapreeks weer terug (3-3)
- De ultieme Snapchat-gids voor beginners (10-7-2022)
- Tip: je Snapchat-account en Snapchat verwijderen doe je zo (25-1-2022)
- Snapchat Cameo(s): zo maak je de leukste gifs met jezelf in de hoofdrol (26-11-2021)