Nieuw boek: Bartending biedt kijkje achter Apple Genius bar
Redactie

Apple is natuurlijk een gigantisch bedrijf met vele medewerkers. Veel Apple gerichte boeken gaan over presentatietechnieken en managementkwaliteiten, zoals Steve Jobs had. Maar het boek Bartending van Stephen Hackett gaat over zijn ervaringen als voormalig medewerker achter de Apple Genius bar.

Kijkje achter de bar

Het boek biedt een uniek kijkje in de keuken van de Apple Genius bar, waar Stephen Hackett een deel van zijn werkzame leven heeft doorgebracht. Als Apple Genius medewerker heeft Stephen heel veel beleefd. En een groot deel van die ervaringen zijn in het boek Bartending te lezen. De eerste indruk, die je als lezer krijgt van de gebeurtenissen achter de Apple Genius balie is positief. Er wordt namelijk altijd geprobeerd om aan elke klant aandacht te besteden. En dat ondanks dat het altijd enorm druk is in de Apple Store.

Eenvoudig leesvoer

Naast de leuke menselijke verhalen kom je er al lezend achter, dat de verkoop van bijvoorbeeld een iPhone, iPad of ander elektronicaproduct niet veel anders verloopt dan in eenzelfde type winkel. De verhalen van de klanten maken nog de meeste indruk en dat maakt ook meteen het verschil. Met de introductie van bijvoorbeeld de iPhone komen er ook andere vragen en ervaringen van klanten voorbij. De inhoud van het boek Bartending kan als eenvoudig leesvoer beschouwd worden. Je kunt het boek zelfs in een uur al uit hebben.

Overigens is het boek Bartending niet te koop in de iBookstore. Maar als je interesse hebt, kun je het boek van Stephen Hackett bij Amazon aanschaffen.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.