De app van Netflix staat geïnstalleerd op 1,7 miljoen Nederlandse smartphones. Daarmee is de video-on-demand-dienst volgens onderzoek van Telecompaper even populair als de NPO-app.
Lees verder na de advertentie.
Netflix-app op 1,7 miljoen Nederlandse smartphones
Maar hoewel de Netflix-app ongeveer even vaak is geïnstalleerd als die van de NPO, verschillen de twee wel in gebruik. Zo zegt één op de vijf Nederlanders met een Netflix-app hem bijna nooit te gebruiken. Zij die dat wel doen, gebruiken hem zo’n tien dagen per maand en kijken wekelijks ongeveer anderhalf uur naar films en series. Bij de NPO-app ligt dat heel anders. Deze app wordt zeven dagen per maand gebruikt, met wekelijks ruim een half uur aan kijktijd.
Uit het onderzoek blijkt alleen YouTube nog populairder in de categorie video-apps. Bij ruim zes miljoen Nederlanders staat deze app op hun telefoon. Volgens Telecompaper is dat hoge aantal deels te verklaren omdat de app standaard geïnstalleerd staat op bijna alle Android-smartphones. Losse cijfers van Android en iOS zijn niet bekend. In de top vijf van meest gebruikte video-apps in Nederland staan verder nog RTL XL en de Horizon GO-app.
Mobiel bankieren en communicatie
Naast video-apps onderzocht Telecompaper ook mobiel bankieren en communicatie-apps. Over mobiel bankieren zijn de meeste mensen tevreden. Van de ondervraagden geeft 95 procent aan de kwaliteit van dit soort apps (zeer) goed te vinden. Bij video-apps ligt dat wat lager, tussen de 74 en 97 procent. Onder de communicatie-apps varieert het van 61 tot 98 procent.
Mobiel bankieren-apps worden vrij regelmatig gebruikt; zo’n 14 dagen per maand. Grappig is dat mannen vaak kiezen voor apps van ING en Rabobank, terwijl bij vrouwen ABN Amro populairder is.