Consumer Reports test MacBook Pro-accu opnieuw na vinden bug
Erwin Vogelaar

Nadat Consumer Reports het oordeel “koop hem niet” gaf over de Macbook Pro, is de consumentenorganisatie samen met Apple gaan kijken wat er aan de hand is. Na het vinden van een bug volgt er deze week een nieuwe MacBook Pro test.

MacBook Pro test

Heeft de nieuwste MacBook Pro nou problemen met de accu of niet? Consumentenorganisatie Consumer Reports heeft na haar uitgebreide test consumenten afgeraden om de laptop te kopen. Uit de test blijkt dat de accuduur erg wisselt en soms zou de laptop niet eens de vier uur halen. Apple heeft tijdens de feestdagen met Consumer Reports samengewerkt om er achter te komen wat er aan de hand is. “De resultaten komen niet overeen met onze uitgebreide tests in het lab en in het veld”, zei Apple-topman Phil Schiller eind vorig jaar.

Het probleem met de test lijkt nu te liggen aan een bug in Safari. Apple stelt: “We zijn er achter gekomen dat bij het testen van de accuduur op de Mac-notebooks, Consumer Reports een verborgen Safari-instelling heeft gebruik voor het ontwikkelen van websites waardoor de cache van de browser is uitgeschakeld. We hebben de bug gerepareerd die in deze test naar voren kwam.” Consumer Reports zegt deze instelling te gebruiken om consistente resultaten te krijgen bij allerlei laptops, maar ook om de accu flink te laten zweten. “Deze instelling wordt niet gebruikt door consumenten en weerspiegelt niet normaal gebruik”, stelt Apple.

Hoewel Consumer Reports eerder aangaf de test niet opnieuw te willen doen, is er door deze recente ontwikkelingen toch besloten om de MacBook Pro’s nogmaals te testen. Later deze week zullen we waarschijnlijk weten of de consumentenorganisatie zijn oordeel aanpast. De bug in Safari is in de nieuwste versie van de bèta van de browser al gerepareerd.

Lees het laatste nieuws over Apple

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.