Locatiedienst Locationary overgekocht door Apple
Roel van Hout

Nu Google Maps voor iOS wéér beter is geworden, zal Apple hard moeten werken om het eigen Apple Maps naar een hoger niveau te tillen. Locatiedienst Locationary moet daarbij helpen.

De lancering van Apple Maps in 2012 was een fiasco: al snel liepen iPhone-gebruikers tegen grote fouten aan, en bleek dat de app nog lang niet op het gewenste niveau was. Dat Apple Maps ondanks dat het nog niet af was toch al werd vrijgegeven had alles te maken met het feit dat Apple Google Maps als standaard kaarten-applicatie uit iOS wilde hebben. Apple CEO Tim Cook zag zich gedwongen zijn excuses aan te bieden.

Locatiedienst locationary

Apple zal dus hard moeten werken om het vertrouwen van de gebruikers weer terug te winnen, en locatiedienst Locationary gaat daar vanaf vandaag bij helpen, aldus AllThingsD. Het is niet bekend hoeveel Apple heeft moeten betalen voor het Canadese bedrijfje. Apple wilde niet loslaten wat het met Locationary van plan is, maar wij weten genoeg.

Locatiedienst Locationary maakt gebruik van crowdsourcing

Locationary maakt gebruik van crowdsourcing, dat wil zeggen dat data door gebruikers wordt aangeleverd. Zo bouwt het bedrijf een betrouwbare kaart met lokale bedrijven, winkels en restaurants, die dankzij de hulp van gebruikers altijd up-to-date. Vergelijk het met file- en flitseraanduiding in navigatieapp Waze: deze wordt ook samengesteld uit informatie van gebruikers.

Zo weet je in ieder geval zeker dat je niet langer door Apple Maps naar een dichtstbijzijnde winkel wordt gestuurd die er helemaal niet is. Hopelijk worden de verbeteringen met de lancering van iOS 7 doorgevoerd. We houden het in de gaten!

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.