KPN stopt met Hi: 3 zaken die je moet weten
Gijs Ettes

KPN trekt de stekker uit jongerenprovider Hi, zo heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt. De wensen van Hi- en KPN-klanten zouden te veel naar elkaar toe zijn gegroeid. Maar wat voor gevolgen heeft dat voor jou?

1. Hi gaat op in KPN

hi-klantenPer 1 mei gaat Hi verder als KPN. De merken zouden zowel qua aanbod als klantenwensen naar elkaar toe zijn gegroeid, waardoor het niet meer nodig is om ze apart te houden. Vanaf 23 april wordt gestart met het overzetten van Hi-klanten naar KPN en op 1 juli moet dit zijn afgerond, waarna het merk Hi definitief verdwijnt.

2. Voor klanten verandert er weinig

De overstap heeft weinig gevolgen voor huidige Hi-klanten. Hun abonnement of prepaid-aansluiting wordt automatisch overgezet naar KPN. Klanten behouden hetzelfde telefoonnummer, gaan niets extra betalen, bundels blijven hetzelfde en ook de einddatum van het contract verandert niet.

Wel krijgen Hi-klanten een welkomstcadeau in de vorm van een ‘upgrade’ van hun huidige contract of aansluiting. Wat deze upgrade precies inhoudt, is niet bekendgemaakt.

De 52 Hi-winkels in Nederland worden gesloten

3. Hi-winkels verdwijnen

Dat het merk Hi verdwijnt heeft wel gevolgen voor de 52 winkels van de provider in Nederland. Aankomende zomer zullen deze worden gesloten, waarna een groot gedeelte van het personeel wordt ondergebracht bij KPN. Meer informatie over de omzetting lees je op deze pagina.

KPN over Hi

“Hi heeft sinds de oprichting in 1996 veel bereikt en een grote bijdrage geleverd aan de mobiele groei van KPN”, aldus Jaap Postma, Directeur Consumentenmarkt. “Het merk liep vanaf het begin voorop in de dienstverlening door in te spelen op de specifieke telecom wensen van jongeren.”

“Het gebruik van streamingdiensten op het gebied van video en muziek is door de uitstekende mobiele internet ervaring over 4G voor alle mobiele klanten belangrijk geworden. Wij nemen afscheid van het merk Hi, maar niet van waar het merk Hi voor staat, en zullen ook met het merk KPN goed blijven inspelen op de wensen van onze klanten, ook jongeren.“

Het laatste nieuws over Hi

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.