Kerstman in Apple commercial slaat aan
Redactie

Reclame spotjes van Apple zijn altijd al sterk, effectief en mooi geweest. Nu blijkt uit recent onderzoek van Ace Metrix dat de reclame van Apple’s kerstman die de Siri functie gebruikt, de meest effectieve commercial was rondom alle kerst commercials.

Kerstmis

Tijdens de feestdagen, met name met kerstmis worden consumenten altijd extra geprikkeld om producten te kopen. Ook dit jaar waren er weer onwaarschijnlijk veel kerst commercials, met maar één doel; de klant het product te laten kopen.

Ace Matrix, het bedrijf achter het onderzoek heeft heeft 35 reclame spotjes onder de loep gelegd.

Allemaal werden ze beoordeeld op kijkwaardigheid, relevantie, overtuigingskracht, informatie en nog veel meer.

Beoordeling

De beoordeling is zeer uitgebreid. Maximaal vielen er 950 punten te behalen. De kerstman commercial van Apple scoorde 652 punten en was hiermee de winnaar.

Apple laat door deze nieuwe aanwinst de CocaCola en Nintendo commercials achter zich. Om te kijken of de reclame van Apple écht zo goed was is het afwachten op de volgende kwartaalcijfers.

http://www.youtube.com/watch?v=5qcmCUsw4EQ

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.