‘Kassa’ behandelt waterschade aan de iPhone
Redactie

Het programma ‘Kassa’ heeft vandaag aandacht besteed aan de iPhone. Ze kregen namelijk verschillende klachten over de Nederlandse reparatieservice van het populaire toestel. Veel klachten worden tegenwoordig namelijk genegeerd door de reparateurs. Klanten krijgen steeds vaker een brief met daarin de melding dat de reparatie niet wordt uitgevoerd door ‘waterschade’.

In het programma zijn twee gevallen uitgelicht. Beide iPhones die door de reparatieservice van T-Mobile zijn geweigerd, zijn door een derde partij uit elkaar gehaald. Uit het onderzoek bleek dat er in beide gevallen geen sprake was van waterschade. Een vervanging van de batterij, een handeling die slechts 30 euro kost, bleek de oplossing te zijn.

Stickers

T-Mobile voegde aan het verhaal toe dat de iPhones in veel gevallen niet eens opengemaakt worden. Via de dockconnector bekijken de reparateurs of de water-sticker verkleurd is. Deze sticker wordt rood bij aanraking met water.

Bij de toestellen die onderzocht zijn door Kassa waren de stickers niet te zien via de dockconnector. Na het openen van de iPhone bleken alle stickers nog de originele kleur te hebben. Het lijkt er dus op dat T-Mobile zich te makkelijk van garantiegevallen wilt ontdoen.

Fouten melden

Aan het eind van het item deed Kassa een oproep. Kassa vraagt iPhone-gebruikers met soortgelijke ervaringen te mailen naar kassa@vara.nl. Mogelijk komt er bij veel animo een vervolg op dit onderwerp.

Kassa uitzending – iPhone met waterschade

Heb je de aflevering van Kassa niet kunnen zien? Bekijk hier dan het Kassa fragment terug waarin het waterschade probleem wordt behandeld.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.