Door een fout in iTunes Connect waren diverse Nederlandse apps tijdelijk niet te vinden in de App Store. Apple heeft het euvel verholpen en iTunes Connect lijkt inmiddels weer te werken.
Lees verder na de advertentie.
Oorspronkelijk bericht: iTunes Connect-fout zorgt voor problemen
Veel Nederlandse apps zijn momenteel onvindbaar in de App Store. Hierbij gaat het om populaire applicaties, zoals die van NU.nl, NOS, KPN en de Telegraaf. Wanneer je momenteel op een iPhone of iPad naar een Nederlandse iOS-app in de App Store zoekt, krijg je een lege pagina te zien.
De fout treedt ook op wanneer je op je pc of Mac naar de webversie van een app-pagina zoekt. Dan verschijnt de melding ‘Your request produced an error. [newNullResponse]’. Waar het probleem precies door wordt veroorzaakt is nog onduidelijk, maar het lijkt alleen betrekking te hebben op enkele Nederlandse apps. Daarnaast geven verschillende ontwikkelaars op Twitter aan dat de Nederlandse taal momenteel afwezig is in iTunes Connect.
Problemen met iTunes Connect
Het probleem lijkt te maken te hebben met iTunes Connect, een ontwikkelaarswebsite voor iOS-apps. Connect wordt gebruikt om applicaties te uploaden en beschrijvingen en andere data toe te voegen. Hier kan ook inzicht worden verkregen hoeveel een ontwikkelde applicatie in de App Store heeft opgebracht.
Gisteren had iTunes Connect last van een grote storing. Die zorgde ervoor dat ontwikkelaars die updates voor apps wilde sturen, tegen een foutmelding aanliepen. Ook het verifiëren van apps stond toen tijdelijk stil. Deze storing werd vervolgens door Apple opgelost.