Placeholder
Redactie

Al enige dagen gaan de geruchten dat de webwinkel iPhonehelpdesk.nl serieuze problemen heeft. De website verkoopt iPhones zonder simlock, waaronder de iPhone 3G. De toestellen dienen vooraf betaald te worden.

Waar de uitlevering van de telefoons de afgelopen tijd in veel gevallen op zich liet wachten is iPhonehelpdesk.nl (en het bedrijf erachter MR Z B.V.) nu geheel niet meer bereikbaar.

Op verschillende fora (zoals iPhoneclub forum en internetoplichting.nl) wordt gespeculeerd over mogelijke oplichting. Verschillende kopers wachten al weken op een levering. Op dit moment is het telefoonnummer onbereikbaar en zou mail niet meer worden beantwoord. Volgens schattingen heeft iPhonehelpdesk.nl zo’n 400 tot 500 bestellingen ontvangen.

Update: iPhonehelpdesk is inmiddels ‘wegens omstandigheden’ offline

Volgens verschillende gedupeerden op de fora heeft langsgaan ook geen zin aangezien de deur van het desbetreffende bedrijf aan de Weesperstraat in Amsterdam niet wordt geopend.

Volgens ‘ILV’ die zijn verhaal doet op de site internetoplichting.nl hangt er op de deur van het bedrijf een briefje waarop vermeld staat dat men te maken heeft met oplichters en dat gedupeerden aangifte moeten doen bij de politie…..

Op de site kunnen nog steeds toestellen worden besteld.

iPhonehelpdesk.nl problematiek, meer info:

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • Sander

    Dit was helaas te verwachten, gewoon een scam eerste klas. Toen de iPhone 3G net uit was verkochten zij hem al zonder beperkingen, dit was destijds al onmogelijk.

  • michal

    Ik heb toen wel getwijfeld of ik daar een iphone zou kopen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan.

  • Pedro

    De website van hen is ondertussen ook “door omstandigheden” niet meer te bereiken. Gelukkig.

  • Harold Zwaal

    Word lid van http://benjeopgelicht.hyves.nl/ en laten we samen aktie ondernemen!

  • bullie

    .

  • bullie

    Ook gedupeerde net zoals ik 🙁 stuur een mail naar misdaad@aol.nl zij zijn van http://www.criminaliteitsbestrijding.nl en gaan op onderzoek en samen staan we veel sterker!
    Word ook lid van http://www.internetoplichting.nl hier is een forum op iphonehelpdesk waar we op zitten,.,
    En heel belangrijk doe aangifte!!!

  • Alwin

    Welk gedeelte van “exclusief door T-Mobile, vanaf 11 juli 2008” snapt men niet. Je moet toch wel van de pot gerukt zijn wil je hier intrappen. Sorry hoor…

  • iYoko

    Sjeeses dat mensen hier nog intrappen snap ik niet!

  • Martijn

    Helemaal het “vooraf betalen” moet je natuurlijk nooit doen. Gewoon onder rembours (al heb je dan nog geen garantie dat je krijgt wat je besteld natuurlijk).

    Als je het niet vertrouwt gewoon ophalen ergens, als dat wordt geweigerd weet je al vaak hoe laat het is…

  • Nick

    Alwin jongen, als je zo’n commentaar gaat geven kun je beter terug duiken onder de rots waar je vandaan komt. Iphone was voor de lancering al lang en breed in Nederland te kopen, bij mensen die deze importeren uit de VS en Japan. Helaas zijn er een aantal mensen die denken op deze wijze geld te verdienen, wellicht ben je zelf ook zo een.

    Als je met je creditcard hebt betaald ben je verzekerd tegen deze praktijken, dus kun je best eens een poging wagen.

  • Alwin

    @Nick: De telefoon was zo ontzettend gehyped (nu nog), dat mensen er werkelijk waar alles voor deden om met een dergelijk toestel hier in Nederland te lopen pronken. Half functionerend. Niet echt de bedoeling van Apple. Vandaar ook alleen in de US.

    Toch zijn er altijd mensen die blindelings van dit soort (in mijn ogen) stomme transacties doen. Rembours / betalen met creditcard is daarbij wel een oplossing. Maar bij een website zoals iphonehelpdesk had je toch wel kunnen zien dat dit pure oplichting moest zijn (afgezien van het verleden).

    Ik kruip weer onder m’n rots.