Lezersonderzoek iPhoned: zo beoordelen jullie de website
Wouter Nijsen

Vorige maand vroegen we in ons lezersonderzoek naar jullie mening over iPhoned. De afgelopen weken hebben we de resultaten geanalyseerd en graag delen we in dit artikel de inzichten daaruit met je!

Resultaten iPhoned lezersonderzoek

De in totaal 1575 ingevulde enquêtes hebben tot goede inzichten geleid; zo kwamen we erachter dat jullie iPhoned gemiddeld met een 8 beoordelen en dat jullie de site het liefst bezoeken voor het laatste nieuws en onze appreviews en tips. Deze categorieën worden elk goed (61%) tot uitstekend (24%) beoordeeld.

Uit het lezersonderzoek komt echter ook naar voren dat 70 procent van jullie behoefte heeft aan een plek waar jullie terecht kunnen met vragen. Dit is iets dat we zeker serieus nemen; momenteel zijn we druk bezig met een vraag-en-antwoord-sectie waar je als lezers antwoorden vindt op vragen, maar ook direct vragen aan de redactie kunt stellen. Het wordt een uitgebreide kennisbank (en dus geen ouderwets forum) waar je terecht kunt voor handige oplossingen en tips, maar waar ook ruimte is om kennis te delen en andere iOS-gebruikers te helpen.

iphoned lezersonderzoek

Optimalisatie van de website

Ondanks het redesign van iPhoned vinden sommige gebruikers de site soms nog wat onoverzichtelijk. Ook hiermee zijn we druk bezig: met het optimaliseren en herpositioneren van advertenties proberen we te voorkomen dat deze de gebruiksvriendelijkheid van de site negatief beïnvloeden. We vinden dat alle uitingen op iPhoned relevant moeten zijn en zullen niet – zoals veel andere partijen anno 2015 doen – de website volgooien met advertenties.

Tot slot worden er wekelijks verbeteringen aangebracht aan de prijsvergelijker van iPhoned, die door jullie momenteel gelukkig al goed tot uitstekend wordt beoordeeld. We willen nog meer aanbieders en filteropties toevoegen en de implementatie van losse toestellen en sim only-abonnementen verbeteren. Dat moet ertoe leiden dat je straks nóg sneller een abonnement en toestel vindt dat bij je past.

Heb jij opmerkingen of tips voor de redactie? Schroom dan niet om te reageren in de comments hieronder of via de contactpagina!

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.