Honderden T-Mobile-klanten kunnen niet bellen met iPhone X, 8 of 8 Plus
Lars Paymans

Ben jij klant van T-Mobile en heb je de afgelopen maanden moeite met telefoneren met de iPhone X, iPhone 8 of 8 Plus? Dan ben je lang niet de enige.

iPhone X T-Mobile problemen tijdens bellen

RTL Nieuws schrijft vandaag dat honderden T-Mobile-klanten niet of nauwelijks kunnen bellen met hun nieuwe iPhone 8, 8 Plus of iPhone X. Tot overmaat van ramp lijkt het probleem niet met een software-update op te lossen te zijn. De provider stelt voor om het toestel om te ruilen voor een nieuwe, aangezien de fout in de hardware zit.

iPhone X T-Mobile problemen

De klachten vertellen nagenoeg allemaal hetzelfde verhaal: als je iemand probeert te bellen valt de verbinding al na een paar seconden helemaal weg. Dit probleem speelt inmiddels al drie maanden, maar zowel Apple als T-Mobile heeft nog geen oplossing. Het probleem zou optreden zodra je iPhone wisselt tussen een 3G- en 4G-verbinding, wat deze fout vooral vervelend maakt voor mensen die in een gebied met twijfelachtig mobiel bereik leven.

Omruilen kan weken duren

“Slechts drie op de duizend toestellen vertonen dit probleem, maar natuurlijk vinden we het erg vervelend”, aldus een woordvoerder van T-Mobile. De provider probeert de iPhones van getroffen klanten dan ook zo snel mogelijk om te ruilen, al kan dit alsnog meerdere weken duren. Ook op het fora van T-Mobile regent het inmiddels klachten van gebruikers, die stellen dat ook het Apple Store-personeel inmiddels op de hoogte is van het probleem.

Heb jij als T-Mobile-klant ook moeite met bellen op een iPhone X, iPhone 8 of 8 Plus? Neem dan contact op met je provider, en deel je ervaringen in de reacties onder dit artikel.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.