Placeholder
Redactie

Apple 2.0 van Fortune heeft een nieuwe manier gevonden om te kijken hoe de iPhone-hype nou eigenlijk verloopt. Ze maken gebruik van de zoekopdrachten van Google, want hoe kan je nou beter kijken wat er speelt onder de mensen?

<br />Door bij Google verschillende gegevens op te vragen is de grafiek die hiernaast staat gemaakt. Hierin zijn duidelijk de pieken te zien tijdens de introductie van de iPhone.

Zoals je kan zien wordt de iPhone vergeleken met enkele concurrenten zoals Palm en Blackberry. De lijn van de iPhone ligt, in vergelijking met de andere lijnen, veel hoger. Dit betekent dat meer mensen gezocht hebben op het woord iPhone, dan op bijvoorbeeld Blackberry.

De grafiek loopt zoals je ziet tot ver terug, 2004 namelijk. De lijn van de iPhone is hier nog niet eens te zien, omdat er toen nog geen sprake was van de iPhone. Door ook deze jaren toe te voegen in de grafiek is goed de hype te zien. Half 2006 schiet er zoals je ziet ineens een lijn uit de grond, die gelukkig nooit meer verdwenen is.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • Erody

    Prettig voor Palm en Micro$oft om te zien hoe hun aandeel in elkaar kukelt.

  • Peter-Jan

    Misschien dat Ballmer z’n hazelnoot eens een tijdje dichthoudt als hij dit ziet…