iPhone-gebruikers snel verveeld met applicatie
Redactie

Er zijn veel applicaties te vinden in de app store en het aantal blijft maar groeien en groeien. Weliswaar zijn er vele “onzin” applicaties, maar elke maand komen er ook weer fantastische apps bij. Ook vervelen iPhone-gebruikers zich snel met een applicatie, dat blijkt uit de statistieken van Flurry (een organisatie die statistieken heeft van het gebruik van vele apps).

Na een maand slechts 15%

Het blijkt niet goed te gaan met de interesses (aka het gebruik van de applicaties) na een maand. Vlak na het downloaden is bijna iedereen blij met de applicatie, maar het gaat erg steil naar beneden. Na een maand heeft gemiddeld slechts 15% van de gebruikers er interesse in. Het zakt nog dieper, na 6 maanden zijn er slechts 5% geïnteresseerde gebruikers over.

Synchroon met Android

Het heeft kennelijk niks te maken met de kwaliteit van de applicaties of het grote aanbod in de app store. Ook bij Android applicaties is het gebruik gemeten en de grafiek loopt vrijwel synchroon met die van de iPhone.

En jij? Merk je ook dat je na een tijdje je interesse hebt verloren, of download jij alleen applicaties waarvan je zeker bent dat je ze niet hoeft af te stoffen?

Bron: Business Insider

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • Joshua

    Uitzending gemist gebruik ik bijna dagelijks, evenals NOS journaal.
    Hopen dat er ook een RTL gemist app komt, met reclame zodat het net als uitzending gemist gratis is.