Voormalig Apple-topman: ‘Nadruk op plastic is de reden van iPhone 5C flop’
Wouter Nijsen

Volgens Ken Segall, een voormalig topman van Apple, is de reden van de iPhone 5C flop het gebruikte plastic op de Apple-smartphone. De nadruk op plastic heeft mogelijk veel consumenten afgeschrikt.

In tegenstelling tot de voorgaande iPhones en de iPhone 5S, maakte Apple niet veel winst op de ‘goedkopere’ 5C. Ken Segall, de voormalige marketing executive van Apple, denkt dat de marketing van het product niet goed is geweest. In recensies ging het volgens hem enkel om het plastic en dat is wat Apple niet voor ogen had.

iPhone 5C flop“Het plastic werd in de productvideo als zo interessant en memorabel afgeschilderd, dat journalisten er in hun artikelen op terug bleven komen.” Daar zouden de klanten van Apple volgens Segall door zijn afgeschrikt. Het is dan ook onwaarschijnlijk dat Apple opnieuw een experiment met een plastic iPhone begint na het mislukken van de 5C.

De relatief hoge adviesprijs lag ook ten grondslag aan de iPhone 5C flop, meent Segall. De 5C was in zijn ogen niet veel goedkoper dan de grotere broer 5S. “Consumenten besloten om honderd dollar extra te betalen om niet met de 5C, maar met de 5S naar huis te gaan.”

→ Bekijk de meest actuele iPhone 5C aanbiedingen en vind een deal die bij jou past.

Het laatste iPhone 5C nieuws

Wat denken jullie: Is de 5C geflopt door het plastic of is er een andere reden voor de slechte verkoop van het toestel?

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.