iPhone 4 klachtafhandeling uitgelekt
Redactie

Gisteren heeft Apple alle werknemers een interne memo gestuurd. Op deze memo staat hoe men om moet gaan met klanten die klachten hebben over de iPhone 4. De memo stond vrijwel direct op internet, en dus kan je nu van tevoren al voorspellen hoe de werknemers op je klacht gaan reageren: ‘Er is helemaal geen probleem, én je krijgt geen gratis bumper van ons.’


Duidelijke stappen

In de memo staan duidelijke stappen beschreven voor de Apple-medewerkers. Ze moeten bijvoorbeeld vertellen dat elke telefoon een minder ontvangst heeft als iemand het toestel vast heeft. Daarnaast kunnen de medewerkers tips geven over het vasthouden van de telefoon. In de memo staat ook dat de medewerkers geen gratis ‘bumpers’ mogen weggeven. Deze accessoire kan de netwerk problemen verhelpen, en dus zal men daar veel om gaan vragen.

De memo van Apple

1. Keep all of the positioning statements in the BN handy – your tone when delivering this information is important.

a. The iPhone 4’s wireless performance is the best we have ever shipped. Our testing shows that iPhone 4’s overall antenna performance is better than iPhone 3GS.

b. Gripping almost any mobile phone in certain places will reduce its reception. This is true of the iPhone 4, the iPhone 3GS, and many other phones we have tested. It is a fact of life in the wireless world.

c. If you are experiencing this on your iPhone 3GS, avoid covering the bottom-right side with your hand.

d. If you are experiencing this on your iPhone 4, avoid covering the black strip in the lower-left corner of the metal band.

e. The use of a case or Bumper that is made out of rubber or plastic may improve wireless performance by keeping your hand from directly covering these areas.

2. Do not perform warranty service. Use the positioning above for any customer questions or concerns.

3. Don’t forget YOU STILL NEED to probe and troubleshoot. If a customer calls about their reception while the phone is sitting on a table (not being held) it is not the metal band.

4. ONLY escalate if the issue exists when the phone is not held AND you cannot resolve it.

5. We ARE NOT appeasing customers with free bumpers – DON’T promise a free bumper to customers.

Bron: BGR

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • Ik T-Mobile maar de schuld blijven geven, blijkt dat ik de rechteronderkant van m’n 3GS gewoon los moet laten 😛 Zal T-Mobile ook blij mee zijn, heb net m’n mailtje ontvangen over hun refund actie haha

  • N vd Berg

    Hoi, heb mijn iphone naar 4 geupgraded en krijg mijn mail nu bijna niet verzonden. Soms wel en vaak niet.
    Melding: er is een kopiein UITGAAND geplaatst. Geen wachtwoord opgegeven.
    Ga naar de mailaccountinstellingen en geef een wachtwoord op.

    Nou, ik heb natuurlijk wel een ww en heb dit eruit gehaald en er weer ingedaan en noem maar op.
    Heb gmailaccount nu ook open gezet en dan nog…..
    Wie heeft een oplossing? Heb ook al via de mac herstel gedaan, gevolg: veeeel eraf.
    Dus jammer vd upgrade tot nu toe
    Graag een oplossing dus
    vr gr