Placeholder
Redactie

Een groot aantal gebruikers van de nieuwe iPhone 3G klagen over de gebrekkige verbinding zodra de 3G optie is ingeschakeld. De iPhone 3G schakelt automatisch over naar het 2G netwerk zodra de snellere variant niet meer beschikbaar is. Het lijkt erop dat de iPhone 3G moeite heeft met deze omschakeling.

Problemen die op dit moment worden ervaren zijn een slechte bereikbaarheid en gesprekken die plots worden afgebroken. In het Apple discussie forum zijn reeds veel klachten geplaatst.

Een tijdelijke oplossing is om 3G uit te zetten in de netwerk voorkeuren. De iPhone gebruikt dan altijd het 2G netwerk en hoeft niet meer automatisch over te springen.

Op dit moment heeft Apple nog niet gereageerd op de problemen met de 3G. Sommige klaten worden door Apple doorgestuurd naar de provider…..

In hoeverre hebben we in Nederland ook last van deze problemen? We horen graag je ervaringen!

Meer info:

iPhoneForum.nl: iPhone 3G problemen met slechte verbinding?
Apple Discussions
Macwereld

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • Stoffel

    Samsung heeft hier ook veel last van.

  • Borg Queen X

    shakel 3g uit, en je hebt nergens meer last van, blijkt voor de meeste mensen die er al problemen mee hebben te werken 😉

  • marcel

    Ik heb er ook last van.. ik hoop dat apple snel met een update komt voor dit probleem.

  • Ton

    Jullie waren gewaarschuwd! De review van 9 juli bij tweakers.net van dit toestel gaf al aan dat er iets aan de hand is met 3G ontvangst.

  • Qwerty

    Is dit een probleem van de iPhone (Apple) of een probleem dat veroorzaakt wordt door T-Mobile?
    Heeft T-Mobile overal in Nederland goede 3G ontvangst?
    Ervaringen iemand?

  • PrimeMP

    Nouja! Dan pronken ze met de snelle 3G internet en hoe mooi het allemaal wel niet werkt, heb je dus eigenlijk nergens verbinding!
    Zelfs niet in Amsterdam.
    Misschien met z’n allen berichten bij Tros Radar?

    Ik hoop dat ze snel gaan reageren bij Apple, want dit is natuurlijk knudde.

  • patrick mulder

    same here!

  • Caspar

    3G ontvangst is bij mij in orde hoor, het bereik zou inderdaad beter kunnen, en tijdens het surfen overschakelen naar GPRS werkt niet zo goed.. Maarja, dat heb ik nog nooit goed zien werken op geen enkele telefoon met internetfunctie.. De soms matige ontvangst heeft volgens mij niets met de hardware van de iPhone te maken, kijk maar eens op de t-mobile site voor de 3G dekking..

  • James

    Heb met een HTC TyTN II last van hetzelfde probleem. Als ik in een omgeving was en belde in deze omgeving, hitchte de gsm op het 3G/H (HSDPA) netwerk. Na een korte verbinding, viel de verbinding weg. Hoor eerst ruis, daarna wordt verbinding verbroken. Na enkele seconden zoeken valt de connectie terug naar G (GPRS). Zelf uitgevogeld dat je dit bij netwerkselectie zelf aan kan passen. GSM network: stond op AUTO, teruggeplaatst naar GSM, en voila! No more problems!!! (wel even switchen als je gebieden ingaat met snellere verbindingsmogelijkheden)

  • James

    *Ook met T-Mobile abo by the way + pocket internet totaal*

  • Trojan

    Het 3G verbindingsprobleem is volgens mij een probleem van Apple!! Heb verschillende forums in de USA geraadpleegd en daar wordt steen en been geklaagd over de 3G verbinding! Als ik die forums moet geloven lijkt de iPhone daar floppen. Mensen hebben in de rij gestaan om er één te bemachtigen, maar staan nu in de rij om hun geld terug te vragen. De technische kwaliteit van de binnen- en buitenkant laat zeer te wensen over. Ik raad één ieder aan om je eerst te verdiepen in dit product alvorens met Apple in zee te gaan. Ze hebben hun product erg leuk gehyped, maar maken hun mooie woorden niet waar!

  • Michel

    Ik heb de iPhone sinds een paar dagen en tot nu toe valt de 3G verbinding mij ook tegen. Als er goed ontvangst is laden websites e.d. erg snel, perfect! Maar ik krijg soms met twee streepjes 3G ontvangst geen website te zien. Ook valt 3G vaak weg. Het is niet erg stabiel voor mijn gevoel. 2G is een stuk langzamer, maar wel stabiel. Maar daarvoor heb ik natuurlijk niet een jaar op de iPhone 3G zitten wachten…

  • Bart

    Heb sinds een paar weken ook de iPhone. Volgens mij ligt het niet aan de iPhone zelf, maar echt aan de T-mobile dekking. Van andere gebruikers van T-Mobile hoor ik nl ook dezelfde klachten. De eerste 2 weken dat ik de telefoon had in Portugal, was de dekking steeds prima. Wel had ik daar data-roaming uitgezet op advies van de winkel, want anders betaal je er wel voor.
    Terug in Nederland blijkt de dekking veel slechter, vooral in mijn omgeving (Apeldoorn) valt de verbinding vaak weg. Ook varieert de dekking over tijd. Soms kan ik een uur naar een internet radio station luisteren en een poosje later lukt dat dan helemaal niet meer, op precies dezelfde plek!
    Mijn conclusie is: T-Mobile zorg er voor dat het netwerk in orde is!

  • Bart

    Overigens ben ik er achter gekomen dat door simpel je 3G uit en weer aan te zetten de verbinding zo weer tot stand komt.

  • kevinMeijer

    ik heb de iphone en 3g netwerk doet het niet bij mij dan staat er dit

    Mobiele datanetwerk activeren niet
    mogelijk : PDP-identiteit niet geaccepteerd

    en als ik 3g uitzet heb ik nog steeds geen ander netwerk ofzo ik kan alleen via wifi
    heel soms werkt ie maar bijna nooit echt super irritant.

  • Marc E

    Inderdaad, zodra de 3G verbinding ingeschakeld word valt het bereik bijna geheel weg, duidelijk een ( configuratie? ) probleem.
    Ik ben zeer benieuwd wat Apple hiermee gaat doen.

  • Bart

    Nog een test gedaan, met de t-mobile SIM thuis op dezelfde locatie in 3 verschillende mobiele telefoons getest, een Samsung, Sony k800i en de iPhone. Bij alle 3 telefoons een belabberd signaal en soms Geen service. Ligt in dit geval volgens mij dus niet aan de telefoon. Op die plek volle kpn dekking. Dus maar een klacht geplaatst (telefonisch) over de ontvangst op de plek. Ze zouden deze in behandeling nemen, ben benieuwd wat daar uit komt.

  • mike

    vreemdgenoeg heeft mijn noika n95 met een t-mobile geen problemen met de 3.5g ontvangst

  • Rowena

    Ik heb een abonnement van T-Mobile en ongelofelijk slecht bereik hier in huis. Mensen kunnen mij niet bereiken of gesprekken worden afgebroken of zijn nauwelijks te verstaan. Nu is de dekking van T-Mobile al slecht hier, maar ik merk dat mijn oude Nokia (met T-mobile prepaid) het vrij goed doet binnen. Dus het moet aan Samsung liggen. Had n.l. eerst de U600, slechte verbinding, heb nu de F480 en even slechte verbinding.

  • jarno

    Ik heb sinds kort de Iphone 3GS, jailbreak gedaan met blackra1n. Het omschakelen van 3G naar wifi en andersom werkt heel vaak niet. Iemand enig idee of ik hier iets aan kan doen. Las ergens dat je het 3G netwerk actief kan maken door een hele procedure uit te voeren: wifi uitschakelen, dan vliegtuigmodus aanzetten en dan netwerkinstellingen herstellen. Dit lukte één keer. Maar nu kom ik mijn eigen Wifi-netwerk niet meer op en t 3G netwerk komt mn Iphone ook niet meer op…
    ALvast bedankt voor de tips.

  • job

    Wat is de iphone 3GS een technisch slecht apperaat. Hij is betreft bediening redelijk fijn, maar heel vaak geen bereik, en ook geen 3 G en dat ligt niet aan het netwerk want als ik mijn simkaart om wissel in een oude nokia dan doet alles het perfect. SLECHTSPUL zo een IPHONE GELDVERSPILLING!

  • Peter

    Dit probleem is volgens mij een Iphone probleem, ik heb onlangs een Vodafone SuperSim abbo gepakt met onbeperkt 3g en ik heb ook last van slechte 3g dekking en bij overschakeling naar 2g een algehele uitval van zowel internet als telefonie, na paar seconden weer een verbinding maar wel mijn gesprek afgebroken! Erg jammer, ik hoop dat er snel een update komt voor dit probleem.

  • Juusty

    Zelfde probleem hier….
    net nog zitten youtuben op iphone, nu totaal geen bereik meer (3g en normaal).
    3g internet uitzetten heeft bij mij geen zin. Verandert niks. Waardeloos dit!!!

  • Tineke

    Ik heb nu ander half jaar een Iphone 3G. En de laatste tijd heb ik bijna tot geen 3G bereik Dan krijg ik zo’n rondje staan. Het valt ook steeds vaak uit en dan valt weer aan. Ik irriteer me de mateloos aan. Ik hem hierna geen Iphone meer!! Dit is mijn ervaring met de Iphone 3G

  • Ronald

    Mijn ervaring:
    De 3G dekking van T-mobile is bedroefend. Zo lang je niet mobiel bent, en in de randstad aanwezig bent gaat het wel. Maar in de auto valt regelmatig het 3G netwerk weg. Thuis (Huijbergen) heb ik nauwelijks 2G dekking.
    Als je 200 km rijd in nederland is de batterij leeg door het schakelen tussen 2G en 3G.

    Ook moet je vaak 2 keer je applicatie starten vanwege timeouts op het netwerk.

  • Peter

    Voor mij is het zwaar uitzitten met iphone en tmobile abbo. Leuke gimmick , maar te amateuristisch en onbetrouwbaar voor zakelijk gebruik

  • Natalie

    ik heb sinds vorige week een Iphone. Ik heb nauwelijks ontvangst. ik kan noch bellen, noch gebeld worden. ik heb zelf een beltegoed simkaart van T-mobile. Moet ik langs de applestore of is hier een oplossing voor die ik zelf kan doen?

  • iPhone 4: engod zag dat het goed was….

    Mensen, de oplossing is nabij!!!

    Koop de iPhone 4 !!!

    Absolute Amazing!!!

  • laurens

    in belgië bij die van mij grote problemen met de verbinding met mobistar, heb de 3g uitgeschakeld maar dat heeft geen effect weet iemand hoe ik mijn verbinding terug kan krijgen?

  • Mike

    Hallo mensen
    ik denk dat het door de isolatie komt want het is alleen maar als ik thuis ben raar jo weet iemand hoe ik een bettere verbinding krijg heb binnen 1 streepje buiten 5 à 3 streepjes
    mvgr mike peeters

  • charl

    ik heb het oude beesje van htc diamond ook 3g werkt als een speer symyo
    kpn netwerk

  • Filip

    Hier in België zelfde probleem hoor, zowel op Proximus als Mobistar. Zal dus wel niet aan tmobile liggen maar wel aan de laatste update van Apple. Voor zakelijk gebruik gewoon een ramp. Gelukkig heb ik mijn Blackberry nog, altijd en overal volle ontvangst. Eigenlijk wel kanjers die Blackberry’s

  • Cindy

    Goh wat was ik blij met mijn iphone 4. M’n vriend had hem een paar dagen eerder met een vodafone abbo en ik vond hem geweldig, alles ging snel en easy going. Toen kon ik niet w88 tot ik de mijne kreeg……..3g valt steeds weg, apps halen / kopen is niet leuk meer, duurt veel te lang. Daar begint mijn 2 jarige abbo bij t-mobile 🙁

  • Mijn verbinding is erg slecht sinds de laatste 4.3.2 update…
    10x per dag zegt hij geen netwerk beschikbaar en ook bij whatsapp ineens geen internet beschikbaar… terwijl hij 10 sec later weer vol bereik heeft… meerdere last van??

  • Petra de Waal

    Mijn bereikbaarheid springt van voluit naar geen service, ik ben gewoon niet bereikbaar. Dit is zo vreselijk onbetrouwbaar, terwijl anderen er geen last van hebben. Ik denk eraan om de boel op te zeggen en terug te gaan naar KPN.

  • Geeske

    Ik heb hetzelfde probleem met mn iphone 4, en kpn hi abonnement. gesprekken die ik buiten moet voeren.omdat binnen het gesprek al een aantal keer is weggevallen… en hij gaat qua signaal sterkte echt van 4 streepjes naar 1 en dan geen service…

  • Ab

    De hele dag al geen 3G
    Soms enkele minuten en dan weer
    niet
    27.06.13