Zo herken je Instagram advertenties in je tijdlijn
Gijs Ettes

Instagram advertenties zijn vanaf vandaag dan echt een feit in Nederland. De reclames worden tussen de foto’s van andere gebruikers op de Instagram-tijdlijn getoond en zijn te herkennen aan het label ‘Gesponsord’.

Instagram advertenties in Nederland

instagram advertentiesFacebook, dat sinds april 2012 eigenaar is van het fotonetwerk, laat weten dat Instagram advertenties vanaf vandaag worden getoond. “Met Facebooks beste technologie qua advertentie-infrastructuur is het nu mogelijk voor adverteerders om op Instagram gerichter mensen te bereiken, rekening houdend met hun interesses en voorkeuren – of het nu om mode, sport, auto’s of eten gaat”, aldus het bedrijf. Zowel grote als kleine Nederlandse bedrijven kunnen adverteren en daarbij foto’s en video’s (van maximaal 30 seconden) inzetten.

Vorige week werd al aangekondigd dat Instagram ook in ons land advertenties zou krijgen. In onder meer de Verenigde Staten en Groot-Brittannië zijn advertenties al langer aanwezig. Dat betekent overigens niet dat je vanaf nu flikkerende banners in de app krijgt, maar foto’s of filmpjes die zijn gesponsord door bedrijven als Heineken, Unilever, Toyota en Tommy Hilfiger. Als je een advertentie storend vindt, kun je hem direct wegklikken. In de nabije toekomst wordt het wellicht ook mogelijk om producten direct vanuit de tijdlijn aan te schaffen.

Momenteel heeft Instagram wereldwijd 400 miljoen gebruikers. In Nederland maken ongeveer 1,8 miljoen mensen gebruik van het sociale netwerk.

Lees het laatste nieuws over Instagram

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.