‘iAds’ kostte Apple minstens een miljoen dollar
Redactie

Apple lanceerde het advertentieplatform ‘iAds’ tegelijk met iOS 4.0. Die ging niet zonder slag of stoot, want de naam iAds was al in gebruik bij een ander bedrijf. De naam moest dus over gekocht worden door Apple. Onlangs is bekend geworden dat de naam ‘iAds’ Apple minstens een miljoen dollar heeft gekost.

‘Een bedrag met 7 cijfers’

Consor Intellectual Asset Management heeft op hun website een soort portfolio staan. Hierin staan resultaten die ze met verschillende partijen hebben bereikt. Consor is het bedrijf dat bij de onderhandelingen over de overdracht van de naam ‘iAds’ aanwezig was. Hier zijn ze erg trots op, en dus hebben ze er naar verwezen op hun website.

Het bedrijf mag waarschijnlijk niet het precieze bedrag op de website publiceren van Apple. Dit is dus de reden dat er de volgende cryptische tekst gepubliceerd is: ‘seven-figure settlement’. Hierdoor weten we nu wel de orde van grootte van het bedrag, maar niet de exacte overname som.

Via CNET

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.