Hoe ontdekken iPhone gebruikers applicaties?
Redactie

Een applicatie ontwikkelen en beschikbaar gesteld krijgen in de App Store met de goedwillige goedkeuring van Apple is één zaak, maar deze hierna voor de ogen van potentiële kopers krijgen is iets anders. AdMob gaf onlangs de resultaten vrij van een onderzoek dat naging op welke wijze consumenten kennis namen van de gekochte apps.

Hieronder krijg je een grafiek te zien die je een idee geeft van de verschillende kanalen die een iPhone of iPod Touch gebruiker hanteert om een nieuwe applicatie op zijn toestel geïnstalleerd te krijgen.

 .admob_iPhone_survey_m[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De resultaten geven weer dat:

  • het wel te verwachten was dat de meeste kopers simpelweg de zoekfunctie gebruiken van de App Store in iTunes.
  • een bijna evenredig aantal de top rankings van bv. hun land raadpleegt om de favoriete apps te kunnen raadplegen.
  • 46% hun apps weten te downloaden door over dergelijke zaken te praten met vrienden of collega’s.
  • slechts 20% de apps ontdekken via publiciteit in een andere app.
  • 19% applicaties installeert alsgevolg van een artikel in een krant of op een blog zoals de onze.
  • 10% via een reeds befaamd merk die zijn klanten contacteert.
  • 13% op een andere ongekende wijze.

Via: AdMob

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.