Geen compensatieregeling voor de storing
Redactie

Afgelopen maandag kampte T-Mobile met een grote landelijke storing. Door deze storing waren er ongeveer 2 miljoen klanten 8 uur niet bereikbaar. Veel van deze klanten willen nu een compensatie voor deze storing, maar T-Mobile heeft aangegeven geen algemene compensatieregeling toe te passen. Gebruikers zien dus zonder eigen actie geen compensatie tegemoet van T-Mobile.

Consumentenbond

De consumentenbond heeft aangegeven dat ze het niet eens zijn met de beslissing van T-Mobile. Volgens de bond heeft iedereen die last heeft gehad van de storing recht op een compensatie. Het compensatiebedrag dat ze vaststellen is echter niet hoog. Voor een klant met een abonnement van 30 euro zal het verwachte compensatiebedrag ongeveer een euro zijn.

Later vandaag zal T-Mobile meer onderbouwing geven over hun beslissing over de compensatie. Deze gegevens zullen ze publiceren op hun storingspagina. Men verwacht dat het bedrijf een formulier gaat publiceren waarop je individueel een compensatiebedrag kan aanvragen, maar dit is slechts een speculatie. Later zullen we dit dus zeker weten.

 

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.