Essent gebruikt WhatsApp voor de klantenservice
Wouter Nijsen

Het is vanaf nu mogelijk om via WhatsApp in contact te komen met de klantenservice van Essent. Het gaat om een proef van twee maanden, daarna wordt geconcludeerd of deze manier van klanten helpen wordt voortgezet.

Bereikbaarheidessent whatsapp

Dat heeft Essent in een persbericht laten weten. De klantenservice is via WhatsApp te bereiken tussen 9:00 en 17:00 uur. De melding dat je een WhatsApp-bericht kan versturen, wordt gecommuniceerd op de mobiele website van Essent.

De ingestuurde berichten worden beantwoord door de webcare van de energieleverancier. Essent hoopt op deze manier onderscheidend te zijn ten opzichte van de concurrentie. Daarnaast geven ze aan het klanten makkelijker te willen maken om in contact te kunnen komen met de klantenservice.

Proef van Essent

Afgelopen week schreven we al over een proef van Essent en smartphone gebruikers. Toen maakte het bedrijf bekend dat drieduizend huishoudens direct inzicht krijgen in hun energieverbruik en -kosten met behulp van een slimme meter. Dit is op moment van schrijven nog op proef. Op den duur moet het beschikbaar zijn voor elke klant. De WhatsApp-klantenservice is voor alle klanten direct beschikbaar.

We zien steeds vaker dat bedrijven gebruik maken van alternatieven middelen om bereikbaar te zijn voor hun klanten en gebruikers. Chat-applicaties zijn tegenwoordig razend populair als middel doordat ze massaal door mensen worden gebruikt.

WhatsApp downloaden

De berichtendienst is gratis te downloaden vanuit de App Store. De applicatie vereist iOS 4.3 of nieuwer en tenminste 24,9MB aan vrije opslagruimte. WhatsApp werkt door middel van telefoonnummers, de dienst is dus alleen te gebruiken in combinatie met een simkaart.

WhatsApp Messenger (AppStore Link) WhatsApp Messenger
Ontwikkelaar: WhatsApp Inc.
Beoordeling: 4+
Prijs: Free Download

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.