Dropbox storing veroorzaakt door ‘server-probleem’

Vanaf vrijdag en tijdens het weekend hadden veel mensen last van een Dropbox storing. Gedacht werd aan een hack, maar Dropbox beweert anders: volgens het bedrijf kwam het door een ‘server-probleem’.

Lees verder na de advertentie.

Advertenties en adblockers

Je ziet deze tekst omdat je een adblocker gebruikt en onze advertenties blokkeert. Dat vinden we jammer, want die advertenties hebben we nodig om onze onafhankelijke artikelen gratis aan te bieden. Steun iPhoned door ons aan je whitelist toe te voegen. Alvast bedankt!

Dropbox heeft op de eigen website excuses aangeboden voor de problemen op de eigen website, en doet daarbij meteen uit de doeken hoe de Dropbox storing tot stand kwam.

De problemen begonnen op vrijdag: mensen konden niet bij hun bestanden of ondervonden andere problemen. Hoewel het euvel in principe enkele uren later was verholpen, ondervonden veel gebruikers gedurende het weekend nog steeds problemen.

‘Dropbox storing niet het gevolg van een hack’

Bij sommigen gingen gelijk alle alarmbellen af – dergelijke storingen worden immers niet zelden veroorzaakt door hacks – maar volgens Dropbox is er geen reden tot paniek en zijn er geen bestanden buitgemaakt of ingezien: het bedrijf pleegde gepland onderhoud aan de inactieve servers, maar door ‘een bug’ werden ook de actieve servers meegepakt, wat problemen veroorzaakte.

Het klinkt aannemelijk: maak je dus geen ernstige zorgen over de veiligheid van je bestanden – al is het natuurlijk nooit verstandig om hele gevoelige zaken of belangrijkste bestanden op de clouddienst op te slaan.

→ Lees meer over Dropbox en wat je met deze cloud-opslagdienst kan!

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.