Placeholder
Redactie

iphone 3g uitverkochtDe iPhone 3G is bij alle T-Mobile winkelvestigingen uitverkocht. Het bedrijf lijkt enorm verrast te zijn door de enorme belangstelling voor de iPhone 3G. Veel kopers die op tijd in de winkel waren konden de langverwachte iPhone uiteindelijk niet mee naar huis nemen. 

Wachtlijst voor iPhone 3G

Op dit moment is er een wachtlijst principe actief. Geïnteresseerden worden op een lijst geplaatst en worden bericht wanneer er weer toestellen beschikbaar zijn. Hoe lang dit kan duren is op dit moment nog onbekend.

Online is de iPhone overigens nog wel te bestellen bij T-Mobile. Ook hier dient rekening gehouden te worden met levertijden (vanaf 6 weken).

Registratiesysteem T-Mobile down en weinig voorraden

Het centrale registratiesysteem van T-Mobile dat gebruikt wordt voor de activatie van de contracten en abonnementen raakte begin van de middag al overbelast. Klanten werd geadviseerd om met lege handen huiswaarts te keren alwaar men kon wachten op nadere berichtgeving.

Navraag leerde dat de T-Mobile winkels weinig iPhone 3G’s op voorraad hadden, het zou gaan om circa 20 tot 25 exemplaren per vestiging. De meeste interesse ging vandaag uit naar de iPhone 3G van 16GB in het zwart.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • Robbert

    Vanmorgen was ik op tijd bij de BelCompany in Doetinchem om een Iphone te halen. Deze had ik tot mijn beschikking, maar bij het moment van activering bij T-mobile (in de winkel) bleek dat de servers overbelast waren bij T-mobile. Nu zit ik nog steeds te wachten tot ik gebeld wordt dat ik hem op kan halen, maar ik heb al 3x gebeld. De servers zijn nog steeds overbelast en ik zit dus nog steeds te wachten tot ik hem kan ophalen.

    Hebben jullie hier meer info over? Misschien ook wel een nieuwsbericht waardig. Veel succes verder, dank voor de reeds verschafte informatie.

  • Robbert

    Mijn excuses. Niet ver genoeg gelezen 😉

  • Jurjen

    Hoi,

    Ik ben vanochtend naar de BC in Hoogeveen geweest, daar heb ik gelukkig een mee gekregen. Moet zeggen dat ik er erg tevreden mee ben.

    Mijn broer is naar de BC in Assen geweest, maar die krijgt hem niet mee en “zijn” iPhone gaat weer in de verkoop. Reden:

    Tijdens de activatie is de server gecrashed, zoals bekend bij iedereen, en daarom staat hij voor de helft geregistreerd. Handmatig mogen ze hem dus niet meer activeren en moet hij wachten totdat het probleem is verholpen.

    Heeft iemand hetzelfde probleem (en dat de iphone, die gereserveerd stond, weer terug gaat in de verkoop)

  • Uchihae

    Ik had hetzelfde probleem alleen mijne is dus telefonisch geactiveerd. Nu zit ik thuis en wil ik hem activeren maar iTunes ligt ook plat dus ik heb nog niets aan mijn iPhone! haasten heeft geen zin want thuis heb je er ook niets aan totdat iTunes het weer doet

  • Uchihae

    correctie je moet hem thuis NOG een keer activeren (in de winkel is alleen je abbonement activeren en thuis je telefoon)

  • Jurjen

    Ik heb hem vanmiddag geactiveerd, geen probleem. Alleen registreren ging niet, maar ja…

    Nu moet ik alleen nog wachten totdat ik kan bellen. T-mobile kent mij niet en kan dus niet bellen. Gebeld worden, smsjes versturen is overigens geen probleem

  • Ik stond vanochtend ook bij Belcompany in de rij (als eerste!) met nog wat mensen, voor de winkel open ging komt zo’n vrouwtje naar buiten, die zegt ‘staan jullie op de wachtlijst’ iedereen.. ‘huh wachtlijst dan kon toch niet’ Ze hadden maar liefst 3 hele exemplaren binnengekregen en het was alleen voor de mensen die hun gebeld hadden die zich al 2 maanden geleden ervoor hadden ingeschreven.. BULLSHIT.. oftewel ik was flink genaaid door die shop en heb m nu maar op internet besteld 🙁

  • Sakura

    Ik stond op de lijst bij Belcompany. Helaas lukt het activeren van het abonnement niet, dus het toestel ligt nog in de winkel. Ze hopen morgen te kunnen aanmelden bij TMobile. Het toestel wordt voor me bewaard. Ben ook een paar keer gebeld door BC om me op de hoogte te houden. Prima service dus. Vervelend dat ze het in Assen niet zo netjes oplossen.

  • A.S.

    Ik heb nu ook mn iPhone thuis. Ben nieuwe klant van T-mobile en mijn abonnement werkt ook nog niet. Nu dacht ik vast de iPhone te kunnen registreren via iTunes maar die geeft steeds een foutmelding! (Netwerk blabla) Nu kan ik dus nog helemaal niks. Ook niet gewoon lekker syncen etc. >-(

  • Relaxman

    Vandaag eerst richting Purmerend, alles weg.

    Snel naar Amsterdam vertrokken en daar 2 uur in de rij gestaan, bleek opeens dat ook T-Mobile shops reserveringen hadden. Omdat het hele systeem plat lag bleef iedereen stug in de rij staan. De laatste Iphone ging 2 mensen voor mij weg en daarna kwamen er reserveringen. Ik was echt teleurgesteld maar sta op plekje 3 voor de volgende levering. Het zal dus volgende week worden.

  • Ik snap niet dat ieder filiaal zo weinig iPhones heeft gekregen… dit had toch iedereen kunnen voorspellen.

  • Joella

    Vind het onzettend triest allemaal. Ik ben bij een t-mobile filiaal geweest. Na 12 klanten bleek alles al op te zijn. De overige 80 man had dus helemaal niks. Twee uur voor niks in de rij gestaan. Niemand die iets kon vertellen….. Heb mijn telefoon nu via internet besteld…… Ze hadden toch rekening gehouden met drukte? Echt heel slecht geregelt

  • gewoon bestellen in een t-mobile winkel en dan heb je eum binnen 2 of 3 week ik in iedergeval wel.

  • D.B.Appel

    Nou ik kreeg hem wel mee naar huis, ik heb mijn abonnement verlengd en had geen nieuwe sim nodig. Dus zaterdag alles aansluiten maar nu blijkt dat de sim niet goed is hij is voor de iphone onbekend.(wortd aangegeven via itunes) heeft iemand hier ervaring mee. Maandag maar naar de winkel

  • Jerry vt K

    Ik was nummer 353 🙂

  • mister K.

    ik kwam vandaag bij t mobile en ik moet fucking 6 weken wachten!!!

  • Trip

    Ik heb net meer dan 300 euro beltegoed van T-Mobile in de sloot gegooid omdat ik vorig jaar maart naar Huizen (bij Hilversum/Bussum) ben verhuisd. Daar bleek dat ik geen bereik heb met T-Mobile en ben ik dus overgestapt op Vodafone. Gelukkig is mijn 2-jarig abonnement op 1 juli 2008 afgelopen en ben ik eindelijk van T-Mobile af. Als je klaagt, krijg je te horen dat het niet kan dat je geen bereik hebt en krijg je 20 euro beltegoed (waarom eigenlijk als alles gewoon werkt?!). Ik heb ze al gevraagd of ze ook brillen aan blinden verstrekken. Kortom, wacht nog even met de aanschaf van de iPhone totdat andere providers met een beter bereik hem aanbieden.

  • Twan

    Overal kon je ‘m de 26ste niet meer krijgen, maar bij de mediamarkt was ik de enige die er die dag in de ochtend voor kwam…
    had hem dus nog eerder dan de gene die op een lijst stonden!

  • M.M.

    Grappig, ik woon ook in Huizen en zit al jaren bij T Mobile en nog nooit problemen gehad met bereik.