De iPad besproken door 3 hi-tech goeroes
Redactie

Zal de iPad een succes worden of niet? Dat is de vraag die vele mensen de laatste tijd nogal vaak stellen. Er zijn er die denken dat het een enorm succes wordt, net als de iPhone. Er zijn er ook die stellen dat er niet echt een markt voor het toestel is.

Reactie op iPad van Walt Mossberg, David Carr en Michael Arrington

Voor diegenen die het subject nauw volgen breng ik bij deze jullie op de hoogte van een discussie tussen 3 zogenaamde ‘hi-tech goeroes’: Walt Mossberg van Wall Street (gespecialiseerd in het merk Apple), David Carr van New York Times en Michael Arrington van TechCrunch.

In onderstaand gesprek worden onderwerpen aangehaald zoals het gebruik/het nut van de iPad en de prijs, die beduidend laag is voor een product van Apple. Misschien een manier om de concurrentie op een afstand te houden? Wie weet. Enkele negatieve elementen worden ook besproken zoals het ontbreken van  Flash en een webcam.

Wat is jullie mening hieromtrent? Zal de iPad de aandelen van Apple wederom sterk doen stijgen of wordt het eerder een flop?

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • Yoeri Boven

    Steve Jobs heeft gouden handen.

    Alles wat Apple maakt word goed verkocht.

  • Frank

    Flash is volledig overbodig; in advertenties ben ik niet geïnteresseerd, websites volledig in Flash zijn niet toegankelijk en uit de tijd (dat browser’s nog slecht met standaarden omgingen), en die filmpjes kunnen prima op andere manieren bekeken worden. HTML 5 gaat dit onder meer oplossen. Flash zorgt nu vooral voor drukke processor en voor warme laptops.

    Die webcam vind ik persoonlijk niet zo interessant (op mijn iMac gebruik ik ‘m ook amper), maar dat zal waarschijnlijk snel volgen, als ‘ie al niet direct wordt meegeleverd.

    Het flash geleuter lijkt wel op de eerste reacties 10 jaar geleden bij het niet langer meer leveren van een diskettestation. Volgens mij is dit onderdeel van een evolutie.

  • Frank

    Terugkomend naar de vraag; het zal zeker een succes worden. Uitgeverijen van kranten hebben hiermee een oplossing gevonden voor teruglopende abonnementen. Toepassingen hiervoor zullen ongetwijfeld snel volgen. Magazines zullen de mogelijkheden ook nog wel ontdekken. En dan die hele grote gebruikersgroep van ouderen, die nu niet zoveel kunnen met een computer en eigenlijk vooral bang zijn iets stuk te maken. Als het tot die gebruikersgroep doordringt en niet gezien wordt als een Gadget, dan kan het nog wel eens gek lopen.

  • iPhonist von Gates

    Over 3 tot 4 jaar zullen er wereldwijd zo’n 600 – 700 miljoen iPads een plaats gevonden hebben op salon/koffietafels naast de afstandbediening(en) voor audio/videoapparatuur, op nachtkastjes naast de wekker, in SUV’s en limousines voor de achterpassagiers, in economy- & businessclass stoelen bij (inter)continentale luchtvaartmaatschappijen enz, enz! Apple aandelen zullen dan zo’n US$420 per stuk waard zijn.
    De App Store zal dan aan ruim 50 miljard downloads zitten.

  • Ronald

    Het zal zeker de/mijn trend worden. Ik heb zelf alle “Appels” in huis (iMac, MacBook, iPhone) en een Dell.
    3 Jaar geleden zat ik in de huiskamer te computeren met mijn desktop op het bureau. Na aanschaf van de laptop werd dit op schoot in de fauteuil. Sinds een jaar lig ik ’s avonds lekker op de bank met mijn iPhone wireless te internetten. Geen snoer, geen deksel die je open moet klappen, geen gezoem van de harddisk, geen warme lucht van de ventilator van mijn Dell, geen gewicht, geen lange opstarttijden (nu is dat bij Apple natuurlijk al veel korter als bij de Windows uitvoeringen). En als je gebeld wordt of wilt bellen hoef je niet op te staan.
    Alleen is ie qua schermafmetingen wat klein. En daarom wordt de iPad met met telefoonfunctie het nieuwe zakelijke speeltje: nu ook rapporten bekijken of schrijven, boeken lezen, via Youtube voetbal kijken of gewoon een DVD via de sd-card afspelen/naar muziek luisteren. Wat een genot om in deze tijd te leven!