‘Coca Cola zet iBeacon technologie in bij WK voetbal’
Roel van Hout

Bij Coca Cola zijn ze enthousiast over Apple’s iBeacon technologie: de frisdrankgigant overweegt de berichtendienst op basis van locatie bij het aankomende WK voetbal in Brazilië te gaan inzetten.

Dat zegt directeur digitale communicatie bij Coca Cola Simon Miles tegen marketingsite The Drum. Daarnaast is het bedrijf van plan om iBeacons in te gaan zetten in restaurants waar het eigenaar van is.

Miles noemt de iBeacon technologie ‘erg interessant’ en stelt dat het bedrijf ‘er goede ideeën mee heeft’ die we snel gaan zien, vanwege de ‘grote kansen dit jaar’. Daarmee doelt hij onder meer op het WK voetbal in Brazilië, waar Coca Cola één van de belangrijkste sponsors van is.

‘iBeacon technologie gebruiken om door het reclamegeweld heen te komen’

Natuurlijk zijn er rond een WK talloze andere marketingcampagnes bezig. Miles denkt echter dat Coca Cola dankzij iBeacon door dit ‘lawaai’ heen kan komen. Als je de hele tijd reclame om je heen ziet als voetbalfan kun je inderdaad snel afgestompt raken, maar reclame die op je iPhone binnenkomt zul je je waarschijnlijk wel herinneren. Of het fijn is dat je ook op die manier bereikt kunt worden, is natuurlijk weer een heel andere vraag.

Tot op heden maakt alleen Apple op grote schaal gebruik van de iBeacon technologie, in de Amerikaanse Apple Stores.

→ Lees meer over de werkingen iBeacon en wat het nut is van deze nieuwe bluetooth-technologie!

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.