Klanten van de ING-bank kunnen vanaf dit najaar gebruikmaken van de Mobiel Bankieren App om transacties goed te keuren. De app vervangt dan de TAN-code.
Lees verder na de advertentie.
Betalen met ING-app
Om te internetbankieren kunnen klanten van de ING op dit moment gebruikmaken van een TAN-code om overschrijvingen goed te keuren. TAN staat voor Transactie Autorisatie Nummer en dat is een eenmalig wachtwoord dat als uniek wachtwoord wordt toegestuurd als goedkeuringsmiddel voor de betaling. Met zo’n code kun je bij ING niet alleen geld overmaken, maar ook producten overmaken of gegevens wijzigen.
In het najaar wordt het voor klanten mogelijk om niet alleen de TAN-code te gebruiken, maar ook de Mobiel Bankieren App van ING. Op dit moment zijn er al mensen die van de functie gebruik kunnen maken. De betaling die je wil doen, verschijnt als opdracht in de app, waarna de klant hem alleen nog maar hoeft goed te keuren.
Wanneer de functie beschikbaar komt, is nog niet helemaal duidelijk, afgezien de periode ‘najaar’. Mogelijk is dat vanaf 1 oktober, als de nieuwe voorwaarden van ING ingaan. Klanten hebben een mail gehad waarin de verandering wordt aangekondigd. Zij krijgen vanzelf bericht als ze betalingen met de Mobiel Betalen App kunnen gaan goedkeuren.
App-updates
ING blijft zijn app constant verbeteren met updates. Begin deze maand kwam bijvoorbeeld de functie beschikbaar waarmee klanten via hun stem kunnen inloggen. Ook kunnen betalingen met de stem worden goedgekeurd. Daarnaast introduceerde ING ‘Kijk Vooruit‘ op de app. Bepaalde bedragen die maandelijks worden afgeschreven kun je met die functie alvast bekijken. Dat moet mensen meer inzicht bieden over hun geldzaken.