Apple versus Woolworths
Redactie

Apple gaat in Australië de juridische strijd aan tegen de winkelketen Woolworths. Het nieuwe logo van de winkelketen zou te veel lijken op het bekende logo van Apple. Het logo van Woolworths kan gebruikt worden op alle producten van een zogenaamd ‘huismerk’. Hierdoor zou het logo terecht kunnen komen op elektronica zoals bijvoorbeeld computers. Dit zou klanten kunnen verwarren volgens Apple.

Woolworths gaat het logo ook gebruiken in advertenties en voorop de winkels. Dit kan volgens Apple ook grote verwarring opleveren bij de consumenten, want men zou wel eens kunnen denken dat ze  een Apple Store binnen lopen. Velen vinden deze gedachte te ver gaan.

Oordeel zelf, is deze rechtszaak volgens jullie terecht? Laat van je horen door middel van een reactie.

Bron: AppleInsider

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • michael

    …er zijn inderdaad wel wat overeenkomsten qua vorm, maar qua kleur totaal niet. Je moet wel heel erg blind zijn als je het verschil tussen beide logo’s niet ziet… Toch kan ik me voorstellen dat apple gaat procederen, want die doen gewoon graag moeilijk… Kijk bijvoorbeeld naar die exclusiviteits-ellende…

  • Kjell

    Ik begrijp Apple wel maar toch moet je wel goed kijken…

  • Kees-Jan

    Nee hoor prachtig eigen logo! Hoop dat de rechter t ook zo ziet; Apple wordt wel erg eng protectionistisch….

  • Wien

    Apple moet niet zo druk doen, verschil is duidelijk te zien en mensen snappen heus wel dat je voor 200 € geen Apple product koopt 🙂

  • Henk

    De groenteboer op de hoek gebruikt een klokhuis als logo. Dan mag hij ook gaan uitkijken voor Apple. Ze doen net alsof zij de appel hebben uitgevonden…..een natuurproduct….

  • Marianne

    Ik zou bij het linker logo echt niet aan Apple denken. Beetje overdreven allemaal.

  • Digital

    Ja hoor, linker is duidelijk de “W” van Wapple