‘Apple plant grote iOS 7 campagne’
Roel van Hout

Je kunt momenteel bijna de deur niet uitgaan zonder tegen een reclame voor de Samsung Galaxy S4 aan te lopen. Apple adverteert traditiegetrouw altijd veel minder, maar lijkt daar vanaf deze herfst verandering in te gaan brengen met een grote iOS 7 campagne.

iOS 7 campagneDat blijkt althans uit anonieme verklaringen van mensen die vorige week aanwezig waren op een bijeenkomst voor Apple Store-managers in San Francisco. Daar werden de managers toegesproken door onder andere Tim Cook.

Op de bijeenkomst stelde Cook de iPhone voor als een eerste kennismaking met Apple voor veel mensen. Van daaruit gaan mensen over op iPad en iMac, aldus Cook. Cook vindt het daarom belangrijk dat meer iPhones in de Apple Stores worden verkocht, zodat mensen gelijk kennis kunnen maken met andere Apple-producten. Momenteel wordt maar 20% van alle iPhones in de Apple Stores verkocht.

Om mensen hun telefoons bij de Apple Store te laten aanschaffen, gaat Apple de klanten verschillende voordelen aanbieden. Zo schreven we deze week al over gratis App Store tegoed bij een nieuwe iPhone die bij Apple wordt aangeschaft.

iOS 7 campagne in de herfst

Om de verkoop van de iPhone op te stuwen plant Apple, naast de voordeelregelingen, een grote iOS 7 campagne in de herfst. Apple vertrouwt normaliter op reclame door de mobiele aanbieders die de nieuwste iPhone willen slijten, maar lijkt dit maal het heft meer in eigen handen te gaan nemen. De kans is dus groot dat je in de herfst veel advertenties van Apple zelf voor de iPhone 5S met iOS 7 zult gaan zien.

Met name in Europa zal ook het aantal Apple Stores flink worden uitgebreid, aldus Cook. Zo komen er in Nederland nieuwe Apple Stores in Haarlem en Den Haag.

Via: Mac Rumors

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.