Round-up: wat internationale media van de Apple Watch Series 4 vinden
Florence Peeters

De Apple Watch Series 4 ligt komende vrijdag in de winkels en de eerste internationale reviews zijn inmiddels verschenen. De meningen zijn nagenoeg allemaal hetzelfde.

Apple Watch Series 4 round-up

De nieuwste Apple Watch is bijna in Nederland verkrijgbaar en de eerste reviews van internationale media druppelen binnen. Wat opvalt is dat veel websites de hoge prijs als een nadeel noemen, maar het vooral voor bezitters van een oudere Apple Watch absoluut de upgrade waard is. Ook is de Apple Watch Series 4 volgens alle media zonder twijfel de beste smartwatch van het moment.

Om beter te zien wat de verschillende oordelen zijn, hebben we een overzicht gemaakt van alle conclusies van diverse reviews.

Wired

Wired vindt dat de Series 4 op alle fronten een aanzienlijke upgrade heeft gehad ten opzichte van eerdere modellen. Wanneer je de eerste Apple Watch, Series 1 of Series 2 hebt, moet je volgens de website absoluut voor dit nieuwe model gaan. Wanneer je de accuduur van een Apple Watch eerder al te kort vond, is de Series 4 echter niet de smartwatch voor jou. Voor bezitters van een Apple Watch Series 3 is er niet echt een reden om te upgraden, tenzij je graag een groter scherm of valdetectie wil hebben.

Lees de volledige review op Wired

The Verge

The Verge is erg enthousiast over de nieuwe Apple Watch. Het feit dat Siri nog steeds niet volledig betrouwbaar werkt, is wel een minpunt. De Series 4 laat precies zien wat Apple vindt waarvoor een smartwatch is bedoeld.

Volgens The Verge is het voor huidige Watch-bezitters wat overdreven om zoveel geld neer te leggen voor een nieuwe versie, omdat de beste functies van watchOS 5 ook prima op een Series 3 werken. Maar wanneer je een nieuwe Apple Watch wil, is de Series 4 je geld zeker waard.

Lees de volledige review op The Verge

The New York Times

De reviewer van The New York Times is vooral onder de indruk van de nieuwe gezondheidsfuncties van het slimme horloge. Toch zou hij de Apple Watch Series 4 niet aanraden aan mensen die hun eerste smartwatch kopen. Hiervoor is de prijs te hoog en is het in zo’n geval aantrekkelijker om een Series 3 aan te schaffen. Ook upgraden vanaf een oudere Apple Watch is onnodig volgens The New York Times, behalve als je het allereerste model bezit.

Lees de volledige review op The New York Times

CNBC

Ook CNBC is te spreken over Apples nieuwste horloge, maar ziet vooral de prijs als nadeel. De website concludeert dat bezitters van een oudere Apple Watch zonder twijfel de Series 4 in huis moeten halen. Maar, gezien de prijs, is het een twijfelgeval voor Series 3-gebruikers. Wanneer je voor het eerst een smartwatch koopt, raadt CNBC aan om voor de goedkopere Series 3 te gaan om te ontdekken of het echt iets voor je is.

Lees de volledige review op CNBC

TechRadar

TechRadar vindt de Series 4 veruit de beste Apple Watch tot nu toe, vooral doordat het nu de fitness- en gezondheidsfuncties zo goed op orde heeft. Er zitten nog wat kleine foutjes in, zoals Siri die nog steeds niet altijd reageert, of het detecteren van workouts.

Lees de volledige review op TechRadar

Meer over de Apple Watch Series 4