Apple verlaagt instaptarief van de iAds opnieuw
Redactie

Apple heeft opnieuw het instaptarief voor iAds verlaagd. Ooit was dit instaptarief 1 miljoen dollar, maar op dit moment is dit tarief ‘slechts’ 300.000 dollar. Apple heeft deze prijsverlaging doorgevoerd omdat er waarschijnlijk te weinig bedrijven zijn die willen adverteren met iAds. Door de drempel te verlagen, hoop Apple dus meer adverteerders aan te trekken.

Weinig nieuwe adverteerders

Ongeveer een jaar geleden introduceerde Apple hun eigen advertentieplatform ‘iAds’. Deze nieuwe manier van mobiel adverteren zou volgens Apple een groot succes worden, maar tot nu toe is daar nog niet veel van gebleken. Apple heeft nu al twee keer het instaptarief verlaagd, maar er zijn niet veel noemenswaardige nieuwe adverteerders met Apple in zee gegaan.

De verhalen van Adidas hebben ook niet echt meegewerkt aan de werving van adverteerders. Adidas heeft namelijk enige maanden geleden laten weten dat Apple hun advertentie twee keer heeft afgewezen, terwijl ze wel het instaptarief hadden betaald. De advertentie zou niet creatief genoeg zijn om mee te doen aan het programma.

 

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.