Apple Support toont nu alleen gekoppelde apparaten aan Apple ID
Rutger Otto

Apple heeft recent zijn Support-profielen van de website verwijderd en de ondersteuningspagina volledig vernieuwd. Nu is er een nieuwe tool waarmee je alleen jouw gekoppelde apparaten ziet.

Apple Support profiel

De profielpagina van Support verwijst nu naar een ‘Get Support’-tool waar gebruikers technische ondersteuning kunnen vinden voor de iPhones, iPads, Macs en andere Apple-apparaten die ze hebben. De nieuwe tool laat mensen inloggen met hun Apple ID, waarna ze alleen nog maar apparaten te zien krijgen die daaraan gekoppeld zijn.

apple support profiel

Niet alleen maar handig

Dat lijkt handig, want zo hoef je niet te zoeken naar specifieke modellen die je hebt om antwoord te krijgen op je vragen. Er kleven echter ook nadelen aan. Zo kun je de toestellen van gezinsleden niet meer zien, wat onhandig is als je meerdere devices wilt managen. De enige oplossing is dan om steeds met verschillende accounts in en uit te loggen. Het is een probleem wat weinig mensen zullen hebben, maar online zijn er al wat klachten verschenen.

De verandering zorgt er ook voor dat oudere Apple-apparaten, die niet met iCloud werken, niet aan het lijstje kunnen worden toegevoegd. Denk hierbij aan oudere iPods (de klassieke iPod vierde gisteren zijn 15de verjaardag). Op de website van je Apple ID kun je ook zien welke apparaten je hebt gekoppeld.

Apple Support

Apple Support werd in mei van dit jaar in een nieuw jasje gestoken om de service toegankelijker te maken. Zo zijn er grote foto’s toegevoegd en staat een zoekbalk centraal om sneller antwoorden te vinden op vragen. Naast een nieuwe ondersteuningspagina op de website kwam Apple ook met een Support-account op Twitter, die je problemen kunt voorleggen. Het account geeft eveneens tips voor Apple-apparaten.

Lees het laatste nieuws over Apple

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.