Apple werkt met Will.I.Am aan tv-serie over apps
Rutger Otto

Apple heeft een eigen tv-serie aangekondigd, die gaat over de app-industrie en hoe die in zijn werk gaat. Daarvoor slaat het bedrijf de handen ineen met artiest Will.I.Am.

Apple serie over apps

De geruchten dat Apple aan een eigen tv-serie werkt, doen al lang de ronde. Maar nu heeft het bedrijf van Tim Cook voor het eerst officieel aangekondigd een televisieproject te starten. In een interview met de New York Times maakt Apple-topman Eddy Cue het bekend.

De serie gaat over de app-economie. “Eén van de geweldige dingen van de App Store is dat mensen goede ideeën omzetten in apps”, zegt Cue. Op details wil hij verder niet in gaan, wel zegt hij dat het idee voor de show van Ben Silverman kwam. Geen kleine naam, want hij is de uitvoerend producent achter onder meer series als Marco Polo en Flaked. “Wij vonden het plan perfect passen bij Apple”, zegt Cue, die met al eerder met Silverman samenwerkte aan de Amerikaanse variant van The Office.

app store recordverkoop

Samenwerking

Op details rond de serie gaat Eddy Cue nog niet in en onduidelijk is of het verhaal daadwerkelijk over Apples App Store gaat. Mogelijk wordt er een verzonnen app store voor de serie bedacht en gebruikt. Zaken als financiering, een titel en meer over het verhaal blijft onbekend. Verder onduidelijk is hoe mensen de serie kunnen kijken, al ligt de Apple TV en iTunes voor de hand.

Verder werken ook producent Howerd T. Owens (bekend van onder meer National Geographic en als mede-producer van programma’s als Master Chef) en Will.I.Am mee aan het project. De keuze voor Will.I.Am is opvallend. De muzikant werkt ook als entrepreneur in de tech-industrie, waar hij onder meer een smartwatch introduceerde, maar wist nog geen geslaagd product op de markt te brengen.

Tv-serie-geruchten

Eerder gingen al geruchten dat Apple een tv-serie zou gaan maken met Dr. Dré. Die serie, Vital Signs gedoopt, zou een duister semi-autobiografisch drama moeten worden met een flinke dosis seks en geweld. In totaal zou die show zes afleveringen van elk een halfuur zijn en gelden als promotie. Apple heeft daarover echter niets naar buiten gebracht.

Apple heeft overigens al wel ervaring met series en films. Zo legde het bedrijf Taylor Swift’s 1989 wereldtoernee vast en maakte Apple een documentaire-reeks met Vice over lokale muziekstromingen.

Lees meer over Apple

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.