Placeholder
Sander Tamaëla

t-mobile problemen iphone 3gHet geklaag op internet over slecht ontvangst van de iPhone 3G blijft iPhone en Apple liefhebbers bezig houden. Helemaal nu door een bron dicht bij Apple wordt beweerd dat alle 3G ontvangst problemen lijken te kunnen worden opgelost doormiddel van een firmware update.

Apple zelf houdt de lippen stijf op elkaar en laat alleen lost dat “De iPhone 3G het over het algemeen fantastisch doet op ons netwerk.” Geen woord over alle problemen die de kop op steken….

Chip fabrikant iPhone 3G geeft aan dat problemen niet door hardware komen

De producent van de 3G chip Infineon stelt zelf dat de problemen zeker niet aan de gebruikte chip liggen. Guenther Gaugler, woordvoerder van de 3G chip fabrikant Infineon, zegt daar over: “Onze 3G chips worden ook gebruikt in Samsung toestellen, er zijn bij ons geen problemen bekend.” Waar critici juist zeggen dat de problemen voornamelijk te danken zijn aan de nieuwe productiemethode die Infineon hanteert. Deze lijkt niet ver genoeg door ontwikkeld en al zeker niet geschikt voor massaproductie als die voor een iPhone 3G. Tevens blijkt uit eerdere statistieken dat de iPhone gemiddeld veel meer gebruikt wordt om mobiel online te surfen, iets wat de 3G chip meer belast dan in andere toestellen.

Andere beweren weer dat de providers blaam treft, zij zouden niet genoeg bandbreedte hebben om aan de data honger van de iPhone 3G te voldoen. Hierdoor zou de iPhone 3G terug schakelen naar het  tragere 2.5G (GPRS), waardoor gelijk minder bandbreedte beschikbaar is voor de gebruiker

Bij Apple blijft het even stil

Het is momenteel wachten op een officiële reactie van Apple. Voor early adopters is het hopen dat het “slechts” bij een software probleem blijft, dan zijn de problemen op te lossen door een update te doen via iTunes. Mocht dit niet zo zijn, dan mogen we hopen dat Apple met een definitieve oplossing komt: een terugroepactie.

[ad#sander]

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.

  • Chris

    Goed artikel, complimenten! Ben blij dat niet iedereen gewoon nu.nl kopieerd.