Apple is het meest waardevolle merk ter wereld
Roel van Hout

Apple lost na 13 jaar Coca Cola af als het meest waardevolle merk ter wereld. Vorig jaar was Apple nummer 2, het jaar daarvoor nummer 8.

In het jaarlijkse Interbrand Best Global Brands-rapport wordt bijgehouden hoeveel een merk in miljarden dollars waard is. Apple neemt de nummer 1 positie in, met een waarde van 98,316 miljard dollar. Kort daarop volgt Google, met een waarde van 93,291 miljard dollar. Coca Cola, IBM en Microsoft completeren de top 5.

In een gesprek met de New York Times noemt de directeur van Interbrand Apples overname van de toppositie een ‘kwestie van tijd’. Apple is inderdaad gestaag opgeklommen de afgelopen jaren: vorig jaar was het bedrijf al nummer 2, het jaar daarvoor nummer 8.

Apple ongetwijfeld blij met toppositie

Bij Apple zijn ze ongetwijfeld blij met de toppositie, maar misschien nog wel gelukkiger met de inleiding van het rapport. Interbrand opent het rapport met de volgende woorden:

“Eens in de zoveel tijd verandert een bedrijf ons leven, niet alleen met zijn producten, maar ook met zijn moreel. Dat is waarom, na Coca Cola’s 13-jarige reeks aan de top van Best Global Brands, Interbrand een nieuwe nummer 1 heeft – Apple.”

Bij een bedrijf waar de nadruk wordt gelegd op het ‘verrijken van levens’ met technologie, zullen zulke worden hoogstwaarschijnlijk met gejuich worden begroet.

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.