Placeholder
Redactie

Apple gaat de iPhone in Italië via Vodafone en Telecom Italia aanbieden. Hiermee komt er een einde aan de ‘exclusiviteits-strategie’ waar Apple tot nu toe aan vast hield.

Tot op heden volhardde Apple in exclusieve deals met slechts één telecomprovider per land. Klanten konden op die manier de iPhone alleen in combinatie met een abonnement van deze provider aanschaffen. Hier blijkt nu een einde aan te komen (zie ook ‘nieuws’: Vodafone gaat iPhone verkopen in 10 landen).

Exclusieve deals hebben verkoop iPhone geen goed gedaan

Verschillende bronnen melden dat de ‘exclusiviteits-strategie’ van Apple de verkoop niet hebben gestimuleerd. Voor potentiële klanten blijkt de verandering van provider een te grote drempel op te werpen om tot de aanschaf van een iPhone over te gaan. De strategie heeft duidelijk bijgedragen tot de groei van het aantal ‘gekraakte’ toestellen die in omloop zijn waardoor Apple duidelijk inkomsten is misgelopen.

Mogelijk is hiermee ook de weg vrijgemaakt voor een nieuwe distributie strategie van de Apple iPhone in ons land…

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.