Apple opent Twitter-account voor tips en ondersteuning
Rutger Otto

Apple heeft dinsdagmiddag een nieuw Twitter-account aangemaakt. Met Apple Support zal het bedrijf volgers voorzien van handige tips, trucs en andere informatie.

Hulp en tips

Er waren al verschillende Apple-accounts op Twitter te vinden, zoals Apple Music Help, App Store Games, iTunes, iBooks en Apple Music, maar nu is er ook een nieuw Twitter-account voor hulp en ondersteuning. Je kunt het account volgen via @AppleSupport.

In de beschrijving staat dat het account bedoeld is om mensen te helpen met hun Apple-apparatuur. “We zijn hier om tips, trucs en behulpzame informatie te bieden die jij nodig hebt”, staat in de bio. “En als je een vraag hebt, dan helpen we je daar ook mee.” Het account gaat dus ook daadwerkelijk op vragen reageren, zoals meerdere klantenservices dat al doen op Twitter.

apple klantenservice

Apple klantenservice op Twitter

De eerste paar vragen werden binnen een half uur behandeld. Aan enkele gebruikers stuurde Apple Support een bericht. Daarin werden vragenstellers doorverwezen naar een DM om de kwestie in details te bespreken. Anderen werden juist weer doorgestuurd naar een hulppagina op de Apple-website.

Tussen de vragen en antwoorden door zal @AppleSupport Twitteraars handige tips doorsturen. In de eerste daarvan werd met een aantal foto’s uitgelegd hoe je simpele tekstlijstjes in de Notitie-app omzet in een lijst die je kunt afvinken. Zo zullen er in de toekomst meer tips gedeeld worden.


Het is onduidelijk hoeveel ‘Apple Adviseurs’ er aan het werk zijn bij het Twitter-account. Wel is helder dat Apple Support alleen hulp biedt in het Engels. Word je liever geholpen in taal die je beter past, dan kun je jouw vragen nog steeds het beste stellen via de Support-pagina van de Apple-website zelf.

Lees meer over Apple

Draag ook bij aan dit artikel

Deel je kennis of stel een vraag. Dat kan anoniem of met een Disqus account.